Dječji vrtić Karlovac uspješan primjer rane inkluzije djece s teškoćama

KARLOVAC – U redovni sustav predškolskog odgoja i obrazovanja ove je godine u karlovačkim vrtićima uključeno desetero djece s posebnim potrebama. Cilj je njihova socijalna integracija, no obzirom na različite dijagnoze, neki od njih uključeni su u redovni desetosatni boravak u vrtiću, dok se drugi sa svojim zdravim vršnjacima druže u kraćim programima kao što su poludnevni boravak ili igraonice. No, bez obzira na program koji pohađaju, jedno je sigurno – na ovaj način profitiraju svi – i djeca s posebnim potrebama koja, kao i sva djeca, trebaju socijalizaciju, ali i djeca bez teškoća, koja na ovaj način uče da različitost nije problem i da nas ne bi trebala razdvajati, nego spajati.

– Ove godine u redovni program imamo uključeno dvoje djece s Downovim sindromom, jedno dijete s autizmom, dvoje djece sa zaostajanjem u psihomotornom razvoju, troje s višestrukim teškoćama, jedno dijete s ADHD-om i jedno slabovidno dijete. Naša iskustva govore da je dobro da su djeca s teškoćama u razvoju u ovom predškolskom periodu uključena u redovni program vrtića, budući da su upravo u tom periodu sklona imitirati drugu djecu i dobro je da imaju dobre modele – kaže Marina Gojak, ravnateljica Dječjeg vrtića Karlovac.

Iako se inkluzija djece s teškoćama u razvoju u redovite programe dječjih vrtića prakticira već godinama, još uvijek je problem zapošljavanje asistenata za rad s njima, što zakonski nije definirano. Ipak, u Dječjem vrtiću Karlovac ističu da su otvoreni za prijem sve djece i da do sada nije bilo slučaja da nisu barem pokušali integrirati dijete s poteškoćama. Kada roditelji zamole, u takvim slučajevima uvijek izlazimo u susret i nikada do sada nismo odbili niti jedno dijete, poručuju iz vrtića, te zaključuju da s takvom praksom planiraju nastaviti i naredne pedagoške godine.

error: Content is protected !!