web karijera 1160*120
web struka 1160*120

Radionica “Informirani potrošač” o nepoštenoj poslovnoj praksi

KARLOVAC – Što je to nepoštena poslovna praksa, nepoštene odredbe u potrošačkim ugovorima te kako zaštiti korisnike elektroničkih komunikacija bile su teme današnje radionice “Informirani potrošač” u organizaciji Regionalne organizacije zaštite potrošača, odnosno njihova projekta “Pročitao sam i slažem se”. O tome su govorile Gordana Kulišić iz Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije te odvjetnica i savjetnica u udruzi “Potrošač” Dijana Kladar.

– Nepoštenom poslovnom praksom smatra se agresivna i zabrinjavajuća praksa. Agresivna je ako u konkretnom slučaju, uzimajući u obzir sva obilježja i okolnosti slučaja, korištenjem uznemiravanja, prisile, uključujući fizičku silu ili prijetnju te nedopušten utjecaj u bitnoj mjeri umanjuje ili je vjerojatno da će umanjiti slobodu izbora ili postupanja prosječnog potrošača glede proizvoda te ga time navede ili je vjerojatno da će ga navesti da donese odluku o poslu koju inače ne bi donio. Poslovna praksa smatra se pak zavaravajućom ako sadrži netočne informacije, zbog čega je neistinita ili ako na neki drugi način, uključujući njezino cjelokupno predstavljanje, pa čak ako je informacija činjenično točna, zavara ili je vjerojatno da će zavarati prosječnog potrošača u pogledu postojanja ili prirode proizvoda, čime ga navodi ili je vjerojatno da će ga navesti da će ga navesti da donese odluku o poslu koju inače ne bi donio, kaže Kladar.