Nedostatak Pravilnika najveći problem u integraciji djece s teškoćama

KARLOVAC – Nedostatak Pravilnika i zakonske regulative najveći je problem kvalitetne integracije djece s teškoćama u redovne škole u mjestu njihova življenja. Donošenje Pravilnika uvelike bi olakšalo integraciju i inkluziju takve djece u redovni školski sustav, rečeno je na današnjoj javnoj debati koju je u povodu skorašnjeg završetka projekta „Svi za jednoga – jedan za sve” organizirao Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac.

Debata je organizirana kako bi se dobio odgovor na pitanje što je postignuto i koji su problemi u praksi uočeni otkako je lani u kolovozu započelo provođenje ovog projekta u osnovnim školama Dubovac, Dragojla Jarnević, Švarča, Grabrik, Turanj i Draganići. Podsjetimo, ono što se željelo postići je unapređenje integracije učenika s teškoćama u redovni sustav obrazovanja, pružanjem izravne pomoći učenicima, edukacijom roditelja, nastavnog i nenastavnog osoblja, te opremanjem škola koje su sudjelovale u projektu specijaliziranom opremom.

U Centru za odgoj i obrazovanje djece i mladeži zadovoljni su učinjenim, a kako kažu, pozitivne povratne informacije stižu i od roditelja učenika s teškoćama koji su sudjelovali u projektu.

Gradska pročelnica Andreja Navijalić naglasila je ulogu mobilnog stručnog tima koji pruža podršku učiteljima i nastavnicima koji rade s djecom s teškoćama. Defektologija Davorka Schmidt iz zagrebačkog Učilišta IDEM, iza koje je veliko iskustvo u radu s takvim timovima, istaknula je da je to rješenje koje djeci omogućava pohađanje škole kojoj pripada, neusporedivo bolje od prijašnje prakse kada su djeca s teškoćama pohađala posebne ustanove, nakon čega se od njih očekivalo da se uključe u život zajednice iz koje su prethodno izolirani.

Inače, ovaj 243 tisuće eura vrijedan projekt, kojega je sa čak 94 posto sufinacirala EU, provodit će se do veljače 2015. godine. U pripremi su međutim i novi slični projekti, jer riječ je o području na kojem se u Hrvatskoj mora još mnogo raditi.