Rezultati istraživanja pokazali: Mladi u Hrvatskoj piju – odgovorno

KARLOVAC, HRVATSKA – Alkohol je jedna od najvećih ovisnosti današnjice. Izuzetno je popularan među mlađom populacijom. No dobra je vijest da tzv. milenijska generacija ipak mijenja taj trend. Istraživanje koje je za kompaniju Heineken Hrvatska provela agencija Ipsos na uzorku od 302 osobe stare između 18 i 35 godina pokazalo je da ova generacija ima drugačiji pogled na život od prijašnjih. Većina njih naime alkohol konzumira – odgovorno.

– Mladi u Hrvatskoj slijede globalni trend umjerene konzumacije alkohola. 67 posto ispitanika prilikom izlazaka pije alkohol, ali umjereno. Važnija im je kvaliteta od količine, a zbog velikog utjecaja društvenih mreža sve više paze na osobni ugled. Naime, 42 posto ih je doživjelo objavu fotografije na kojoj izgledaju pijano na društvenim mrežama  – kaže Ljudmila Bratko Gašpić iz Odjela korporativnih komunikacija kompanije Heineken Hrvatska.

Ovakvi rezultati posljedica su činjenice da se radi o generaciji koja je odrasla u vremenu tehnoloških i gospodarskih promjena, vremenu u kojemu je granica privatnog i javnog gotovo izbrisana i kada svako nepromišljeno ponašanje može imati nesagledive posljedice.

Istraživanje je dalo još neke zanimljive rezultate. 65 posto ispitanika alkohol konzumira radi druženja, a samo 8 posto pije da bi se napilo. Većina ispitanika smatra da neumjerena konzumacija alkohola ne doprinosi ljubavnom životu, a upoznaju li pijanu osobu, teško bi ih privukla. Svijest o tome koliko je bitno paziti na svoj imidž u javnosti itetako postoji, o čemu svjedoči i podatak da većina ispitanika smatra da za uspjeh moraju raditi više od svojih roditelja i da je danas mnogo teže zadržati kontrolu nad vlastitom reputacijom.

Rezultati istraživanja koje je provedeno u Hrvatskoj uklapaju se u najnovije svjetske trendove, naime i u ostalim zemljama gdje je provedeno dobiveni su slični rezultati. Istraživanje je provedeno u SAD-u, Velikoj Britaniji, Nizozemskoj, Meksiku i Brazilu, gdje je također zabilježen rastući trend umjerene konzumacije među milenijskom generacijom.