Devet mjeseci trajalo je provođenje pilot-projekta uvođenja mobilnog portala za pacijente, čiji je cilj olakšati život i korisnicima i primateljima zdravstvenih usluga. Pilot-projekt, u kojemu su sudjelovala 62 tima primarne zdravstvene zaštite u cijeloj Hrvatskoj i koji je obuhvatio 3.200 osiguranika HZZO-a, pokazao se korisnim, te bi u idućih nekoliko dana trebao biti i službeno pušten u rad.
“Kod mene je u pilot-projekt bilo uključeno 450 pacijenata, a kada je završio svi su slali poruke da im je takav način komunikacije jako odgovara i da ne prekidamo s njime. Znači pomoću mobilnog portala pacijent može u bilo koje vrijeme naručiti recept za svoju terapiju, ne treba radi administrativnih potreba bezbroj puta nazivati ordinaciju ili dolaziti u čekaonicu, dodatno se izlažući riziku da pokupi neku infekciju. To je fantastičan način komunikacije između liječnika i pacijenta”, kaže specijalist obiteljske medicine dr.med.Goran Lazić. Korištenjem portala, dodaje, manje ozbiljni zdravstveni problemi moći će se riješiti jednostavnom razmjenom nekoliko poruka, umjesto poziva liječniku ili odlaska u ordinaciju. Manje šetnje bit će potrebno i za, primjerice, izdavanje uputnice za specijalističke preglede.
“Velik dio RH što se tiče zdravstvenog sustava je informatiziran, no neke od ključnih bolnica još i nisu, zato još stojimo na papirnatim uputnicama. Na nivou Hrvatske imamo oko 30 posto izdanih e-nalaza i e-otpusnih pisama, a karlovačku bolnicu mogu pohvaliti da je na samom vrhu s 80 posto. Nama to puno znači jer ne moramo trošiti vrijeme na prepisivanje”, pojašnjava dr. Lazić. Ono čemu se liječnici najviše vesele je manje gubljenja vremena na nepotrebnu administraciju što će im donijeti toliko potrebnu mogućnost da se više posvete onima koji stvarno trebaju njihovu pomoć.
Svi koji budu željeli koristiti mobilni portal za pacijente, za početak će se morati obratiti izabranom liječniku i potpisati izjavu da žele koristiti ovaj oblik komunikacije.