Profesor Jyrki Vesa Tapio Tonder iz Finske u kratkom je posjetu našoj zemlji. U organizaciji karlovačke podružnice Hrvatske udruge profesora engleskog jezika u Mješovitoj industrijsko-obrtničkoj školi održao je predavanje o finskom obrazovanju i reformi u kojoj je sudjelovao. Glavni ciljevi njegova pristupa obrazovanju su učiniti da djeca budu gladna znanja i da budu sretna.

Hrvatski obrazovni sustav je usmjeren na rezultate učenja i brojčanu evaluaciju tih rezultata, finski je usmjeren na poticanje znatiželje i sreću učenika.

Naravno, mi želimo da naša djeca uče, to je bitna stvar, ali u isto vrijeme želimo da postanu sretni. Najvažniji posao finskih učitelja je raditi kako bi djeca imala dobar život, to je naš cilj, istaknuo je Tonder.

Prema riječima resorne županijske pročelnice Marije Medić, potreba za reformom u našem društvu je aktualna tema, ne samo u Hrvatskoj, već i u Karlovačkoj županiji, stoga je gost predavač iz Finske itekako dobrodošao kako bi podijelio primjere dobre prakse iz svog bogatog iskustva.

Vesa Tonder je pokrenuo finski program tzv. sveobuhvatnih (comprehensive) škola, koje objedinjuju u sebi program osnovne, srednje i škole za problematičnu mladež. Kasnije je taj program ušao u finski obrazovni sustav.

Ideja comprehensive, sveobuhvatnih škola je rođena još 1850. godine, kada su mudri muškarci I žene u Finskoj odlučili da moramo imati neovisnost, a nju možemo imati obrazovanjem. Sveobuhvatna škola znači da brinemo o razvoju i obrazovanju djece kroz dugo razdoblje, devet godina. I mi stavljamo zajedno sve dobne skupine, od sedmogodišnjaka do sedamnaestogodišnjaka, šesnaestogodišnjaka. Oni uče jedni od drugih, oni su zajedno, iako, naravno oni imaju svoje vlastito učenje, ali u isto vrijeme, kada su slobodni, oni se igraju i zajedno su, otkrio nam je gost predavač.

Ovaj oblik obrazovanja na djecu ne vrši pritisak, već im pruža odrastanje u okruženju slično obiteljskom.

Škole u Finskoj su velike obitelji. Naravno, unutar obitelji se svašta dogodi, ali…da…Kako bi bili kreativni I inovativni, potrebno je biti u sigurnom položaju. Mislim da kada se djeca osjećaju sigurno, ona mogu biti sigurna I u našem sustavu to funkcionira, dodao je.

Karlovačkim je profesorima predstavio finski obrazovni sustav u cjelini, kako radi jedna tipična finska škola, kakav je kodeks ponašanja u školi i kakav je položaj profesora u finskom društvu.