Od ovoga ljeta nova pravila EU-a za bolju zaštitu putnika na odmoru

Od 1. srpnja 2018. potrošači koji rezerviraju odmor u paket-aranžmanu uživat će veća prava.
Osim korisnika uobičajenih paket-aranžmana nova će pravila zaštititi i potrošače koji rezerviraju druge oblike kombiniranih putovanja, primjerice pakete po mjeri, u kojima sami odabiru različite elemente na jednom prodajnom mjestu na internetu ili u poslovnici. Nova pravila obuhvatit će i „povezane putne aranžmane”, kada putnik kupi putničke usluge na jednom prodajnom mjestu, ali zasebnim postupcima rezervacije, ili ga se nakon rezervacije putne usluge na jednoj internetskoj stranici upućuje na rezervaciju druge usluge na drugoj internetskoj stranici.
Nova će pravila za potrošače imati i druge prednosti:
Jasnije informacije za putnike: Poduzeća moraju obavijestiti putnike nude li paket-aranžman ili povezani putni aranžman te ih uputiti u njihova osnovna prava putem standardiziranih informativnih obrazaca. Moraju pružiti jasne informacije o karakteristikama paketa, njegovoj cijeni i svim dodatnim naknadama.
Povrat novca i povratak u domovinu u slučaju stečaja: Poduzeća koja nude paket-aranžmane moraju se osigurati za slučaj nesolventnosti. To jamstvo uključuje povrat novca i povratak u domovinu u slučaju stečaja organizatora. Jamstvo se primjenjuje i na povezane putne aranžmane.
Jasnija pravila o odgovornosti: Organizator paket-aranžmana odgovoran je u slučaju neprilika bez obzira na to tko je pružatelj usluga putovanja.
Veća prava u vezi s otkazivanjem: Prema novim pravilima putnici mogu otkazati paket-aranžman iz bilo kojeg razloga uz plaćanje razumne naknade. Putnici mogu besplatno otkazati odmor ako njihovo odredište postane opasno, primjerice zbog oružanih sukoba ili elementarnih nepogoda, ili ako se cijena paket-aranžmana poveća za više od 8 % od prvotne cijene.
Smještaj u slučaju da povratno putovanje nije moguće: Ako se putnici ne mogu vratiti s odmora u previđeno vrijeme, primjerice u slučaju elementarnih nepogoda, osiguran im je smještaj do tri noćenja. Dodatna noćenja pokrivena su u skladu s relevantnim propisima o pravima putnika.
Pomoć putnicima: Organizator paket-aranžmana dužan je i pružiti pomoć putnicima u nevolji, prije svega informiranjem o zdravstvenim uslugama i konzularnoj pomoći.
Više o ovoj temi možete pronaći na linku
https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/holidays/package-travel/index_hr.htm

Sponzorirani članak