Veća zaštita putnika u željezničkom prometu  

67

Poboljšanje prava putnika s invaliditetom i veće naknade u slučaju odgode putovanja. Zastupnici su podržali nova pravila o zaštiti putnika u željezničkom prometu u EU-u.
Putnici koji putuju europskim željeznicama godišnje prijeđu 500 milijardi kilometara. Europski parlament za njih želi osigurati veću zaštitu.
Zastupnici su 15. studenog, na plenarnom zasjedanju podržali nova pravila za putnike u željezničkom prometu. Pravila, koja je Odbor za promet i turizam (TRAN) odobrio 9. listopada, pokrivaju nekoliko ključnih područja te će se odnositi na sve zemlje članice i sve tipove usluga željezničkog prometa.
Veća prava za osobe s invaliditetom ili smanjenom pokretljivošću
Sve željezničke kompanije koje djeluju na području EU-a morat će garantirati besplatnu pomoć osobama s invaliditetom ili smanjenom pokretljivošću. Također će biti potrebno osigurati punu naknadu za izgubljenu ili oštećenu opremu za kretanje te za izgubljene ili ranjene terapijske pse.
Naknade za odgođena putovanja
U slučaju duljeg kašnjenja vlaka, putnici mogu tražiti povrat punog iznosa karte ili nastaviti putovanje i zatražiti povrat dijela iznosa. Zastupnici, ovisno o duljini kašnjenja, podupiru ideju povećanja naknada. Prema novim prijedlozima, putnici će za kašnjenje vlaka između 60 i 90 minuta dobiti polovicu cijene karte. Ako vlak kasni između 90 i 120 minuta, naknada raste na 75% vrijednosti karte, a za kašnjenje dulje od 120 minuta putnici će dobiti puni iznos.
Jeste li znali?
Ako je vlak otkazan, putnici imaju pravo na povrat novca u stopostotnom iznosu.
Ako vlak zapne u prometu, željeznička kompanija je dužna dovesti putnike do stanice, alternativne polazne točke ili krajnjeg odredišta.
Jedinstvena primjena pravila
Trenutno samo pet zemalja članica (Belgija, Danska, Italija, Nizozemska i Slovenija) potpuno primjenjuje postojeća pravila za putnike u željezničkom prometu. Ostale zemlje članice su uspostavile različite stupnjeve izuzeća za međugradske domaće i za prekogranične gradske, prigradske i regionalne usluge. Zastupnici traže prekid korištenja stupnjeva izuzeća najkasnije u roku od godine dana od uvođenja novih pravila.
Informiranje i transparentnost
Željezničke kompanije će putnicima morati pružiti više informacija o postojećim pravilima, npr. navodeći na voznim kartama detaljne informacije o pravima putnika. Također se traži transparentnost u vezi rokova i procedura rješavanja pritužbi.
Mjesta za bicikle u vlakovima
Mjesta za bicikle u vlakovima trenutno su neadekvatna. Zastupnici se zalažu da novi vlakovi imaju posebna skladišta za bicikle kako bi se potaknula njihova upotreba.
Više informacija možete pronaći na poveznici
http://www.europarl.europa.eu/news/hr/headlines/society/20181005STO15109/veca-zastita-putnika-u-zeljeznickom-prometu.

Sponzorirani članak