Psihijator i autor Veljko Đorđević predstavlja svoje “Ožiljke života” i “Sante leda”

19. veljače u 18 sati

58

Dan nakon što Danijela Martinović u karlovačkoj Gradskoj knjižnici predstavi svoju knjigu “Šalabahter života: neopisivo”, svoja dva romana predstavit će psihijator Veljko Đorđević.   “Ožiljci života” i “Sante leda: (ljubić s predumišljajem)” tako će u srijedu,   19. veljače, u Ilirskoj dvorani  s početkom u 18 sati biti objašnjene svima zainteresiranima.

Veljko Đorđević, specijalist psihijatar i psihoterapeut, od početka svog stručnog, nastavnog i znanstvenog rada usmjerio se na područje socijalne psihijatrije i popularizaciju psihijatrije, kao i cjelokupne medicine. Više od dvadeset i pet godina vodio je radijske emisije “Čovjek je čovjeku lijek” i “Povjerljivo dr. Veljka Đorđevića”, a osamnaest je godina uređivao i vodio televizijsku emisiju o zaštiti i unaprjeđenju zdravlja “Ekspertiza”. Zaposlen je na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu kao profesor na Katedri za psihijatriju i psihološku medicinu te na Klinici za psihološku medicinu Kliničkog bolničkog centra Zagreb.

U knjizi “Ožiljci života” emotivnim pričama, koje su dijelom i autobiografske, Veljko Đorđević majstorski povezuje sve svjetove i oblike naših postojanja prisjećajući se, među ostalim, bezbrižnog djetinjstva i odrastanja jedne cijele poslijeratne generacije, svojih prijatelja i kolega, ljudi koje je susretao tijekom života, poručuju djelatnici karlovačke knjižnice. Pažljivo osluškujući i promatrajući svijet oko sebe, bilježi kroniku svoga vremena, ratnih zbivanja i sudbina ljudi iščupanih iz svakodnevice, kojima je oteta mladost i oduzeta ljepota življenja, ljudi od kojih je kapitalizam uzeo svoj danak. Ovo je hommage svim ljudima koji su stvarali, voljeli i patili tragajući za smislom života.

U romanu “Sante leda: (ljubić s predumišljajem)”, pak, s predumišljajem koristeći jednostavne tehnike pripovijedanja o ljubavi, Đorđević piše tvrde egzistencijalne, ali i empatične stranice na kojima svoje likove – emotivno zatomljenu i na posao usredotočenu liječnicu i slikara koji je izgubio smisao i inspiraciju – suočava s njima samima, životnim propustima i posljedicama njihovih izbora. Pitanja i odgovori koji slijede nadilaze zadanosti žanra, postajući uniseks štivo, jednako zanimljivo i ljubićima sklonijoj ženskoj, a navodno i za te emocije nezainteresiranoj muškoj publici.