Udruga za mjerenje televizijske gledanosti objavila je detaljne rezultate gledanosti televizija na hrvatskom tržištu, ali i navike gledatelja. Podaci se odnose na prošlu te prva dva mjeseca ove godine.
Trend visoke konzumacije televizije u Hrvatskoj je prisutan već godinama. U prvoj panemijskoj, 2020. godini, doživljava vrhunac kada je prosječna dnevna konzumacija televizije porasla na gotovo pet sati. To je ujedno i najviša do sada zabilježena razina gledanosti u povijesti mjerenja TV gledanosti u Hrvatskoj, od 2003.
TKO VIŠE GLEDA TV – ŽENE ILI MUŠKARCI?
Televizija je svoju poziciju kao najsnažniji medij zadržala i u prošloj godini, u kojoj je razina gledanosti i dalje viša od svih godina zabilježenih do 2020. godine. Žene vole televiziju više od muškaraca, te su u 2021. godini provele prosječno više od 5 sati ispred malih ekrana, gotovo sat vremena više od muškaraca.
NAJVIŠE STARIJI, NAJMANJE MLADI
Konzumacija televizije po dobi pokazuje očekivane rezultate, televiziju najviše gledaju stariji, a najmanje mladi kao rezultat životnih stilova; mladi žive užurbano, imaju mnogo interesa, a premalo vremena, dok se prioriteti i životni stil mijenjaju kako starimo. Zanimljivo je da dugoročni trendovi, gotovo 20 godina podataka, od kad se mjeri TV gledanost u RH, pokazuju, da kako starimo, sa svakih 5 godina više, u prosjeku provodimo 20 minuta više dnevno ispred malih ekrana.
KADA NAJVIŠE GLEDAMO TV?
Konzumacija radno aktivnog stanovništva Hrvatske također pokazuje očekivane trendove. Prosječni trend gledanosti tijekom dana za 2021. godinu, za čitavu populaciju RH (stariji od 4 godine), pokazuje da se televizija najviše gleda tijekom večeri, kada je i više od 40% hrvatskih gledatelja ispred malih ekrana. Ovakav trend sasvim je očekivan s obzirom da se u večernjem terminu, od 19-23 sati, kada je većina gledatelja završila sa svojim dnevnim obavezama, emitiraju najzanimljiviji televizijski formati i programi uživo, od glavnih vijesti, preko popularnih serija i blockbuster filmova do velikih zabavnih emisija uživo. Tijekom dana, gledanost kontinuirano raste, od jutra, s izraženim naglaskom oko podneva kada se uobičajeno emitiraju prve vijesti na većini televizijskih kanala.