Sinoćnja prometna nesreća na pješačkom prijelazu na Luščiću, u kojoj je ozlijeđeno dijete, ponovo je izazvala ogorčenje Karlovčana koji godinama upozoravaju da je nepregledna, nesigurna, bez nogostupa, loše osvijetljena.
Odavno to čini i gradski vijećnik Dimitrije Birač, a učinio je to i na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća, prije nešto više od mjesec dana, kada je tražio da se tamo postave bar ležeći policajci. Mogli bi, bio je odgovor na sjednici; onaj pisani poslije toga: nadležnost je Hrvatskih cesta.
– Kada nešto nije gradsko vlasništvo ili u njegovoj nadležnosti, Grad pere ruke! Očito, ne želi ulaziti u sukobe sa svojom strankom na nacionalnoj razini i građani trpe takvu vrstu politike, smatra Birač.
Nadležnost nekog drugog, po njegovu mišljenju, nije nikakvo opravdanje jer “na gradskoj vlasti je da dolazak čelnika državnih tvrtki u Karlovac iskoristi kako bi im predočila sve probleme u gradu koji imaju veze s tom tvrtki”.
Pranje ruku, moguća čuda i opći nerad
– Gradonačelnik ne želi to napraviti. Ako dolaze zbog obilaznice, ne razgovara se ni o čemu drugom, samo oko toga; kad se obilazi nešto drugo, samo se o tome priča. Umjesto da se s tim ljudima suoči. Jer, u Zagrebu promatraju ostali dio Hrvatske, posebno karlovački, kao broj, statistiku, njima je ta prometnica jedna u nizu, a nama, na žalost, znači život ili smrt, napominje Birač.
Dodaje kako, ne riješe li probleme dogovorom i razgovorom s predstavnicima državnih tvrtki i vlasti, Grad mora lobirati preko medije i u Saboru. Ne učine li to oni, inicirat će on.
– Možda se dogodi neko čudo i oni počnu rješavati. Vidim kod vas da su pofarbali pješački; možda ih prosvijetli pa dođu i ležeći policajci za nekoliko tjedana. Pričekat ću njihovu reakciju pa ćemo vidjeti dalje, poručuje.
Onda, možda, na sljedećoj sjednici Vijeća ne bude morao povlačiti pitanje uređenja Luščića. Kao što je davno i dugo činio Ivica Margarin, bivši gradski vijećnik, umirovljeni policajac, stručnjak za sigurnost cestovnog prometa. I on je upozoravao na probleme na Luščiću. Uzalud. Slušao je odgovore da nije u nadležnosti Grada, da se rješavaju imovinsko-pravni odnosi…
– Jedan opći nerad gradskih birokrata koji silne godine navodno nisu uspjeli riješiti imovinsko-pravne odnose pa onda ne mogu ništa ni raditi! Ta cesta je bila u vlasništvu Grada, sada njome upravljaju Hrvatske ceste i one nisu napravile ništa! Niti su što poduzele, niti će početi u dogledno vrijeme jer njima to nije prioritet, a građanima Karlovca je sigurno jedan od prioriteta! Prometnica koja ide nekoliko stotina metara, od Mosta Alessandrije do Tina Ujevića nije dugačka i ne za puno novca se da napraviti, ocjenjuje Margarin i napominje da za sve što se tamo događa pa i sinoćnju prometnu nesreću drži odgovornim Grad Karlovac.
To što nešto nije u nadležnosti Grada, po njegovu mišljenju, ne znači da Grad nešto ne može napraviti za opće dobro jer “zakon nije nekome rekao da nešto ne može napraviti”.
U dvije godine 16 prometnih
– Hrvatske ceste su vlasnik ceste, ali ako je Grad već jutros išao prefarbati pješački, ne vidim razlog da ranije nije mogao staviti te famozne ležeće policajce, ili stručno, usporivače prometa. Vade se na to da postoji pravilnik ili dogovor da će se postavljati ispred odgojno-obrazovih ustanova, ovdje ili ondje… Ljudi moji, je li bolje spriječiti stradavanje jednog djeteta nauštrb toga?! Neka naprave bilo što, samo da se to spriječi, poručuje Margarin.
Na toj se cesti se, po riječima Davora Boljkovca, načelnika PPRP Karlovac, u dvije godine dogodilo 16 prometnih nesreća.
– U njima je osam osoba lako ozlijeđeno, a jedna teško tjelesno ozlijeđena. Većina ozljeda, i ova teška, je vezana uz vozila i neprilagođenu brzinu kretanja, odnosno, slijetanje vozila; u jednoj prometnoj nesreći bila je jedna teško i dvije lako ozlijeđene osobe, kazao nam je Boljkovac.
Policija, dok ne bude nove prometnice, s nogostupom, rasvjetom itd. čini što može.
– Pojačano smo prisutni na ovom dijelu, to mogu potvrditi i sudionici u prometu. Vodi se ponajprije računa o brzini kretanja vozila, navodi Boljkovac.
Svjetlosna signalizacija ili ležeći policajci?
I Grad, po riječima gradonačelnika Damira Mandića, činio je i čini ono što je u njegovoj nadležnosti.
– Sreća u nesreći je da nije došlo do tragičnog događaja. Tu ogorčenost i zahtjeve građana, kao gradonačelnik, prihvaćam. Očito je da ono što smo do sad odradili nije dovoljno u odnosu na način, odnosno, brzinu vožnje tamo. Prošle godine smo, isto na zahtjev građana, uklonili građevine da preglednost bude bolja. Očito ćemo morati, i to što brže, postaviti dodatnu prometnu signalizaciju i javnu rasvjetu kod pješačkog prijelaza, najavljuje Mandić.
Upitan o ležećim policajcima, odgovara da je preporuka struke svjetleća signalizacija koja treba usporavati promet, ali očito to nije dovoljno.
– Stvarno ćemo pokušati narednih tjedana otvoriti ponovo tu temu ležećih policajaca i lokacija. Sklon sam da se na još neke lokacije, osim kod škola i vrtića, stave, ali, poslušajmo struku, možda imaju neko efikasnije rješenje, poručuje.
Podsjeća da je i Grad, zajedno s Hrvatskim cestama, krenuo u novi projekt gradskog prstena, o kojem se priča već 20-ak godina.
– Hrvatske ceste su odradile svoj dio dosta brzo, oni su isprojektirali, mi izdali građevinsku dozvolu. U cijelom postupku Grad je preuzeo, u ime Hrvatskih cesta, riješiti imovinsko-pravne odnose. 24 parcele gradske smo riješili, 8 je privatnih, od kojih smo 4 otkupili, 4 su još u postupku; očito će doći do izvlaštenja. Dok se to ne riješi, ne može se krenuti u radove. Kad se sve to riješi, vjerujem da će Hrvatske ceste krenuti u radove, a onda se rješavaju i nogostup, javna rasvjeta, kolnički trak, napominje Mandić.