Problem koji ih muči u posljednje vrijeme – prašina što se uvlači u kuće, vrtove, ulaze – mogao bi biti riješen učestalijim zalijevanjem, o čemu će ViK razgovarati s izvođačem radova, Vodoprivredom, u utorak, no rješenje onog s kojim se teško nose već desetljećima – nedostatak nogostupa – izgleda da nije na vidiku.

Tako bi se moglo zaključiti nakon današnjeg skupa nezadovoljnih stanovnika Hrnetića i predstavnika ViK-a, Vodoprivrede i Grada, koje su mještani pozvali kako bi im ukazali na probleme. Prvo s najnovijim, prašinom.

– Problem je od kad je izuzeto sušno razdoblje; do tada ih nismo imali ni s gradilištem, ni s djelatnicima, kao što s njima nemamo ni sad. Svjesni smo da je to trenutna situacija, ali smo isto tako svjesni da se ta situacija može i mora riješiti. Četvrtak je, danas se još i špricalo, ali poslije podne ništa, a mi dišemo 24 sata ako nam ne zaštopa škrge! Tražimo da se cijeli dan, ne samo dok su radovi, nego npr. od 7 do 7 ili od 6 do 6 sati, u razmacima, kvalitetno pošprica cesta. Jer sada, dok gospodim prođe do kućnog broja 15, već je suh 1, ispričala je Marija Šoštarić.

Puno duže i puno više muči ih nedostatak nogostupa na iznimno prometnoj cesti kroz Hrnetić.

– Problem je uska cesta i najava da se neće graditi pločnik. A tražimo ga od 90-ih; ovo je 2022! Vele: nije bilo projekta. Brate dragi, u 30 godina su od djece nastali ljudi! Radi se o dijelu gradske četvrti koja ima crkvu, groblje i školu, na kojem je promet vrlo, vrlo gust. Tuda prolaze ljudi ih Mahična, Ozlja, Jelse… svi prolaze ovom prometnicom, a ona je najuža. I ono najtragičnije: na ovoj prometnici u 20-ak godina je poginulo petero ljudi! Tko vodi evidenciju, tko ne – mi da, jer su tu. Ako sada nije vrijeme barem proširiti cestu i staviti pajpe na one duboke grabe – ne tražimo pločice kao u Pokupju – mi tražimo proširenje ceste da to bude tako da štiti našu djecu i sigurnost pješaka, napomenula je Šoštarić.

– Prašina će proći, ali problem je nogostup! Kad nečije dijete nastrada, onda će biti kasno! Onda će se svi hvatati za glavu. Netko to mora riješiti, to je, po meni, veći problem. Ne moraju staviti asfalt, neka stave stazu od pijeska, nema veze, bar da ima nogostup, zasipaju te jame. Puno veća sela imaju nogostup, mi nemamo, dodao je stanovnik Hrnetića.

Vodovod i kanalizacija, po riječima direktorice Katarine Malenica, investitor je vodoopskrbe i kanalizacije, na raspolaganju za sva pitanja građana, odgovorili su i odgovorit će na njih i ubuduće, a pozvala ih je i na koordinaciju svake srijede.

– Slali smo molbe izvođaču radova i nadzoru da se pazi na prašinu na gradilištu. Ali, kao i na ostalima, dok je gradilište, prašine će biti. Vodoprivreda ima kamion kojim svakodnevno nekoliko puta dnevno polijevaju gradilište. Ovo sada nije cesta, nego gradilište gdje je ograničenje brzine 30 km/h. Da li voze tom brzinom, upitno je. Postoji mjerač, provjerit ćemo koliko je auta prošlo i kojom brzinom. Policija će pratiti brzinu prometa pa vjerujem da neće biti tog problema, a nastavit će se s redovitim zalijevanjem gradilišta. Ali, u sušnom periodu ne možemo pitku vodu tako razlijevati po gradilištu stalno, moramo biti racionalni u korištenju, rekla je Malenica.

– Oprostite, ali upravo vi nas tjerate da pitku vodu trošimo kad crijevom polijevamo. Ali, kada se polijeva špricom, to vatrogasci vade iz Kupe. Nije još pitka Kupa, uzvratila je Šoštarić i predložila dogovor s tamošnjim DVD-om kako bi polijevanje prometnice preuzeli oni, vodom iz rijeke, ne onom za piće.

Da protiv toga ne bi imali ništa ako je moguće, rekla je Dunja Štefanac Dukarić iz Vodoprivrede, ali i napomenula da imaju zaposlenika kojem je posao samo polijevanje prometnice, što redovito čini. Ali, do 15 sati, do kad je radno vrijeme.

Trošimo jako skupo gorivo, za to ne dobivamo naknadu i to je u redu jer smo dužni održavati gradilište. Jako nam je žao, stvarno se trudimo, razumijemo vas, ali ne možemo učiniti da prašina nestane. Pod ovim temperaturama to je neizvedivo, rekla je.

Primjedbe stanovnika da jest izvedivo, unatoč prekidanjima, “presjekao” je zamjenik direktorice ViK-a Ivan Mrzljak.

Onog trenutka kad je izvođač potpisao ugovor,  preuzeo je gradilište. Za cijelo gradilište, koje se sastoji od Drežnika i Hrnetića, odgovara izvođač. Nadzorni inženjer kontrolira izvođača i na sastanku koji ćemo imati u utorak izvođač će dobiti nalog, ili prije, da 24 sata održava gradilište. U troškovniku radova koji se ovdje izvode predviđeno je održavanje gradilišta. To podrazumijeva i eliminaciju prašine, dakle, da redovno mora zalijevati, ustvrdio je Mrzljak.

I dok je ispalo da će prašina biti riješena, sastanak na Hrnetiću nije donio ni naznaku rješenja problema nogostupa. Samo obećanje da će se provjeriti kako je planirani i najavljivani nogostup “ispao” iz projekta koji i u ovaj dio grada donosi novu vodovodnu i kanalizacijsku mrežu, te komunalnu infrastrukturu.

– Ovo vezano za nogostup je nešto vanredno što se dogodilo očito, pretpostavljam iz financijskih razloga. Izgradnja nogostupa je očito u projektu došla do jedne faze, a ja ću provjeriti u kojoj fazi je trenutno i zašto se to dogodilo, obećao je gradski pročelnik Dario Greb.

I dok će se o mogućnosti polijevanja riječnom vodom u Gradskoj upravi razgovarati već na sutrašnjem kolegiju, rok za informacije o nogostupu nitko nije spomenuo. Tek je Šoštarić u jednom trenutku poručila:

– Za pločnik ćemo vam kasnije delati gluposti ako ga ne bude i ako se cesta na proširi!