U Galeriji „Vjekoslav Karas” otvorena je izložba jednog od najboljih hrvatskih kipara i umjetnika Ivana Fijolića. Poznat po brončanom kipu Brucea Leeja postavljenom u Mostaru kako bi pomirio politički i ideološki suprotstavljene strane, a uništenom u istom danu, Ivan Fijolić vjeran je svojem subverzivnom izričaju. Mostarski “Brus” bila je prva javna skulptura posvećena B. Leeju na svijetu. A nakon uništenja rada umjetnik je napravio i camp ružičastu skulpturu Brucea Leeja koji djeluje poput mega plastične igračke. Karlovačka Galerija „Vjekoslav Karas“ svoju likovnu sezonu otvorila je upravo mini-retrospektivom ovog beskrajno zabavnog umjetnika. No Ivan Fijolić već je poznat ovdašnjoj publici po jednom svojem radu.
– Njegova prva suradnja u našoj sredini bila je u Dugoj Resi u sklopu Kunstbunker festivala kojeg organizira Nikola Vukmanić, kada je u parku bio postavljen spomenik neznanom junaku, kazala je voditeljica Galerije „Vjekoslav Karas“ Aleksandra Goreta.
U sklopu otvorenja Fijolićeve retrospektive Feđa Gavrilović, istaknuti povjesničar umjetnosti i svakako najbolji likovni kritičar novije generacije, predstavljen je i kao novi član Umjetničkog savjeta Galerije. Feđa smatra da je Fijolić svakako raritet na hrvatskoj umjetničkoj sceni.
– Ivan Fijolić u svojem radu spaja ono popularno i metafizičko – naše svakodnevno iskustvo i transcendiranje tog iskustva. To je vidljivo i na njegovim reljefima iz serije Sweet Summer Breeze, u kojima vidimo arhaične likove, poput Venere iz Willendorfa i snagatora Konana, koji kao da gledaju u neku budućnost, ali i u Fijolićevim skulpturama, posebice prikazu Miše i Elvisa u prisnom zagrljaju, a što je jasna referenca na ono što nas okružuje, na pop-kulturu koja je odgojila generacije. Cijela ova izložba govori o tome kako se ljudska civilizacija mijenja kroz tisućljeća, dok ljudski um i dalje ima neke iste preokupacije, istu strukturu, a opet neprestano promjenjivu, koju mijenja tehnologija, različiti konteksti naše estetske percepcije pa i naši proizvodni i društveni odnosi, kazao je Feđa Gavrilović, povjesničar umjetnosti.
Ivan Fijolić tematizira ljudsku svijest koja je u neprestanoj mijeni, a pop-kultura nešto je na čemu je mlađa generacija, a i umjetnik sam, odrasla.
– Zašto pop-kulturni elementi? Na tome sam odrastao i lagano je razumljivo, ali nikako nije plitko. Popularna kultura svakako je fenomen koji se mora problematizirati. Humor strašno volim i često gledam stand-upove, za što mislim da je ultimativna humoristična forma, nakon mađioničara – humor kao takav je jako bitan za naš život. U svakom slučaju, ponekad mi se čini da je život i ljudska civilizacija doslovno papučica na gasu, a tehnološka revolucija koju sada živimo definitivno nas je uvela u svijet u koji i nisam baš siguran, za Trend medije kazao je Ivan Fijolić, akademski kipar.
– Mislim da je Ivan Fijolić izuzetan primjer hrvatske skulpture i primjer umjetnika koji se ne boji humora. Danas, umjetnost ima tendenciju biti naprosto smrtno dosadna. Fijolić se grozi dosade i shvaća da je umjetnost živost i ta stalna fluktuacija ljudskog uma i kreativnosti, zaključno je istaknuo Feđa Gavrilović.
A ovu sjajnu izložbu u Galeriji “Vjekoslav Karas” možete pogledati do 23. travnja. Posjetite izložbu, unesite dašak humora i umjetnosti u svoj život, i upoznajte Krelca, Glišu i Mišu, pop-ikone Ivana Fijolića.