
Ovaj vikend u Karlovcu obilježit će prava adrenalinska poslastica. Već drugu godinu za redom karlovačke ceste ugostit će Quattro River Rally. Od prijavljenih 65 posada, 35 ih je iz Hrvatske, a čak 5 iz Karlovca. Vozač Željko Magličić i suvozač Ivan Poljak, zatim Ivan Bahorić i Marko Šivak, Vedran Pavković i Nicol Baričević, Kristijan Laslavić i Jasna Hadžić te za kraj otac i sin Ante i Ivano Huljev.
Ceremonijalni start započeo je u Radićevoj ulici gdje će sutra u večernjim satima biti i ceremonijalni završetak. Iznimno atraktivni brzinski ispiti vozit će se u Karlovcu, Dugoj Resi, Slunju i Ozlju te općinama Netretić, Barilović i Generalski Stol. Rally organizira najstariji i najiskusniji Auto klub u Hrvatskoj, AK Delta iz Zagreba.
-Ja zadnje dvije godine vozim Ford Fiestu Rally4. Auto s prednjim pogonom. Očekivanja nisu velika jer smo imali dugu stanku od 10 mjeseci. Ovo nam je sad prva utrka u sezoni, moramo se uhodati i pronaći ritam koji nam paše. Najvažnije nam je završiti ovaj rally. Vozim ove godine Međunarodni turnir Alpe Adria Rally Cup, ovo nam je prva postaja u tom prvenstvu da bismo skupili vrijedne bodove za ostatak sezone. Imamo dovoljno samopouzdanja, došli smo na nivo s kojim smo zadovoljni. Prvenstveno ćemo zabaviti sebe i publiku. Na našim cestama zamki je mnogo, vrlo lako, ako nam se potkrade i najmanja greška, možemo izletjeti s ceste. Osobno, pošto sam tu iz Karlovca, nekako mi je najdraži dio od Novigrada na Dobri prema Rešetarevu, tamo se budi najviše uspomena, kazao je Željko Magličić, vozač.
Uz pripreme za vozače, obavezna je i kvalitetna priprema auta za utrku. Provjerili smo kako rally auto treba izgledati.
-U ovome autu rezervoar iznosi 60 litara, postavljen je sekvencijalni mjenjač, snaga motora je dignuta. Imamo i interkom, odnosno vezu gdje za vrijeme brzinca kad imamo kacige povežemo se i možemo čuti jedan drugog bez obzira na buku auta. Važno je da je auto čim lakši, i naravno čim brži. Pojačana je cijela karoserija, postoji zaštitni kavez koji nas štiti od jakih udaraca. Karoserija je djelomice zavarena i ojačana kako bi performanse ovjesa došle do izražaja, rekao nam je Ivan Poljak, suvozač Željka Magličića.
Posao suvozača podrazumijeva brigu o vremenu vožnje, sigurnosti, performansama guma, brigu o radaru uz pomoću kojeg navigiraju vozače kroz brzinac i još mnogo drugih stvari. Najbitnija je priprema rally-a u kojoj im pomaže bilježnica u kojoj su zapisani i ucrtani svi detalji i točke do kojih moraju doći do određenog vremena. Pomoću toga suvozači navigiraju vozače kroz cijeli rally, također bitno im je pripremiti i neka skretanja gdje postoji mogućnost da im se potkradu greške.
-Moj posao je da brinem o logistici, o vremenima da ne kasnimo, o paljenju kamera, da je vozač sit i da nije žedan i još hrpa drugih stvari. Po meni je najnezgodniji dio trase uz Mrežnicu, no čim teže, nama draže. Ove godine je jako velika konkurencija i teško je prognozirati neki rezultat, bit će odlično ako budemo u prvih 15-ak, izjavila je Tajana Vojvodić Pinky, suvozačica Nenada Lončarića.
Kad smo upitali vozače za najkritičnije ili najljepše točke ove rally staze svatko je izdvojio neku drugu, no ipak najčešće se spominju Vinski Vrh, Rešetarevo i područje uz Mrežnicu. Uz ove točke, ove godine većini je ipak najveća briga potpuno nova, dosad neisprobana staza – Rastoke.
-Vozim Subaru Impreza koji ima otprilike 300 konja i pogon na sva četiri kotača, još malo pa će mu 18. rođendan. Atraktivan je na svoj način, volim ga voziti, a i Subaru je nekoć bio prvak rally-a tako da mi je zato još draži. Malo se pribojavamo vremena jer ne smijemo mijenjati gume, pa se nadamo da će gume koje smo pripremili izdržati. Ranije danas smo imali shakedown u Novigradu na Dobri. Kod dvorca je zanimljiv zavoj gdje lako možemo prokliziti jer je sinoć padala kiša i na cestu nanijela blato i pijesak, no, to je ono što rally vozači vole i traže na cestama, izjavio je Nenad Lončarić, vozač.
Da je rally skup sport, nije tajna. Cijene dosta ovise o autu koji se vozi, i o potrebama tog istog auta na servisu. U cijelu priču ulaze i sponzori koji financiraju prema svojim mogućnostima i interesima. Skromnija varijanta u rally-u, koja podrazumijeva starije aute prilagođene i dorađene, košta nekoliko tisuća eura. U skupljim varijantama, gdje su u pitanju najnoviji auti koji su trenutni hit na tržištu, troškovi se mogu popeti i do 25 000 eura. Naravno, u te cijene treba dodati i troškove potrošnog materijala poput na primjer goriva. Brzine koje se postižu su otprilike od 160 do 190 km/h, pa možemo samo nagađati koliko je velika potrošnja goriva. Kad se podvuče crta možemo zaključiti da je ovaj predivan adrenalinski sport među najskupljima.
Nakon Quattro Rallya, nešto kasnije ovog mjeseca stiže nam i WRC na kojem ćemo moći vidjeti mnoge od današnjih posada. Natjecanje je međunarodno upisano u kalendar Svjetske automobilističke federacije FIA, a boduje se za Alpe Adria Rally Cup, Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske te za Prvenstvo Hrvatske. Mnoga poznata imena automobilizma ovaj mjesec će svakako svratiti u Karlovac.