
Nacionalni ispiti za osmaše počeli su 13. ožujka, a trajali su tri tjedna. Nastava je bila prilagođena ispitima koji su se pisali iz čak osam predmeta. Kao što je već mnogo puta napomenuto, ovogodišnja provedba ispita neće biti kriterij za upis u srednje škole. Njihovo značenje jest u tome što će biti pokazatelj djeci i školi gdje je njihovo znanje u nacionalnom sustavu, iznad, ispod ili u prosjeku.
-Što se tiče organizacije nije bilo problema. No, što se tiče provođenja je malo drugačija situacija. Moram napomenuti da nismo imali odstupanja što znači da je odaziv učenika bio velik. Rezultati će biti u svibnju, no ne očekujemo realne rezultate. Samim time što se ti rezultati ne vrednuju i ne dobivaju ocjenu učenici tome nisu pristupili ozbiljno. Nije bilo nikakvog uvjetovanja, sve što se radi s učenicima mora imati neki cilj ili ishod, neko vrednovanje da bi imalo smisla. Ovako ovo je bio jedan veliki eksperiment, izjavila je Antonija Mastelić, ravnateljica Osnovne škole Banija.
Prije ispita profesori i ravnatelji su naglašavali kako nisu potrebne instrukcije, također naglašavalo se da nema potrebe za stresom. No, iako ovakav stav učenika i nije toliko iznenađujuć, ipak je problematičan za ono čemu su se svi nadali, a to je pokazatelj općeg znanja. Jedina prednost cijele priče je u tome što su se učenici počeli privikavati na institucionalizirane ispite s kojima će se susretati u budućnosti.
-Što se tiče tehničke provedbe moram pohvaliti učenike, zaista su se držali svih uputa i u velikom postotku su pristupali svim ispitima. Ono što sam primijetila kako su ispiti odmicali, već u trećem tjednu, učenici su bili umorni od svega toga. Padala im je zainteresiranost i sve brže su završavali. Što se tiče rezultata mislim da oni neće biti pokazatelj realne situacije. Jedan dio učenika je shvatio to dosta neozbiljno, barem prema njihovim reakcijama tijekom pisanja ispita. Mi učitelji ne znamo kakvi su ispiti bili. Prilikom otvaranja i pisanja ispita nismo vidjeli kako ti ispiti izgledaju. Ja se nadam da ćemo dobiti neke povratne informacije kako izgledaju ti zadaci kako bi mogli učenike kroz godine i pripremiti za takve ispite. Moje mišljenje je da je tih ispita bilo previše, oni su pisali osam ispita u vrijeme redovne nastave, nisu imali ni pažnju ni koncentraciju koja bi dala realnu sliku njihovog znanja i postignuća, Ankica Veseljić, učiteljica kemije i tehničke kulture u Osnovnoj školi Banija.
Osmaši su imali prvi nastavni sat i nakon toga su pisali nacionalne ispite. Ispiti su trajali 70 minuta, neki 90, hrvatski je trajao čak četiri nastavna sata, a nakon toga su imali redovnu nastavu do 13 sati. Ostali učenici su imali popodnevnu nastavu tako da su učitelji bili cijele dane u školi. Iako se djecu pokušalo rasteretiti čim je više moguće bilo im je naporno stalna promjena smjena, a i razdoblje koje će sada uslijediti bit će jako naporno zbog stizanja zaostataka.
Rezultati će doći u svibnju pa ćemo tada vidjeti jesu li ispiti bili potpuni promašaj ili se ipak može povući neka paralela u znanju osmaša na razini države.