Na svojoj Facebook stranici članovi stranke Možemo! objavili su nekoliko fotografija s naslovom “Nekoliko slika “pitke” vode iz karlovačkog vodovoda. Dubovac, Banija, Novi Centar, Zvijezda.”

Iz stranke su napisali kako se stanje ne popravlja unatoč zvanju i podnošenju pritužbi ViK-u. Pitaju se gdje je greška i što to zagađuje vodu te zašto javnost nije obaviještena da nešto s vodovodom nije u redu.

Imamo spreman jedan komplet ambalaže od Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Ako želite da uzmemo vaš uzorak na testiranje javite nam se u inbox, napisali su iz Možemo!

Nakon primijećenih napisa na Facebooku iz ViK-a se javljaju s odgovorom. Kažu kako voda iz javnog sustava vodoopskrbe nije zagađena te kada bi to bio slučaj, javnost bi bila odmah upoznata. Vodovod i kanalizacija kao javni isporučitelj usluge napominje kako su oni odgovorni za javni dio sustava. Također javljaju kako se svakodnevno provodi kontrola zdravstvene ispravnosti vode za piće, ispiranje cjevovoda, dezinfekcija itd.

Nadzor nad njihovim radom ima Hrvatski zavod za javno zdravstvo, a godišnja izvješća o analizi zdravstvene ispravnosti vode za piće dostupna su svima putem web stranice Vik-a, a mogu se i osobno zatražiti.

Interne instalacije – od vodomjernog okna do izljevnih mjesta u kućanstvima su u nadležnosti korisnika, pa tako i njihova odluka ili potreba o analizi vode na kućnim izljevnim mjestima, a za što trebaju kontaktirati Hrvatski zavod za javno zdravstvo, javljaju iz ViK-a.

Kako su već nekoliko puta isticali, zamućenje se javlja prilikom dizanja taloga koji je prisutan u cjevovodima svakog vodoopskrbnog sustava. Uzrok tome mogu biti: otvaranje ili zatvaranje ventila, kvar na dijelu sustava, hidraulički udari,neispravne i dotrajale interne instalacije korisnika, kao i aktivnosti koje korisnici sami provode na internom sustavu (otvaranje ili zatvaranje ventila, adaptacije kupaonica i slično).

Obzirom na činjenicu da je naš grad veliko gradilište, a vodoopskrbni sustav cijelog grada prstenasto povezan, javljaju se, više nego inače, situacije zamućenja vode obzirom na češće korištenje primjerice hidranata, oštećenja cjevovoda odnosno kvarova pa posljedično hidrauličkih udara što izaziva podizanje taloga i njegovo strujanje sustavom, poručuju iz Vodovoda i kanalizacije.

Javni dio mreže koji je u ingerenciji ViK-a redovito se ispire, a isto tako, po svakoj dojavi korisnika o zamućenoj vodi, provodi se postupak ispiranja na sustavu. Vodovod i kanalizacija vodi brigu o sustavu te ponovno apeliraju na to da korisnici kontaktiraju isključivo njih kada primijete zamućenje, a kako bi se izvršilo ispiranje.

Već smo više puta u javnom prostoru govorili o tome i ovim putem podsjećamo kako zamućena i obojena vode nije za konzumaciju dok se ne izbistri. Dakle, čim voda ponovo postane bistra, ona se može normalno konzumirati. Nakon ispiranja javnog dijela mreže, korisnici si trebaju isprati i interne instalacije, završava tako očitovanje ViK-a.

Foto: FB Možemo! Karlovac