Osnovna škola Barilović započela je s prvim Erasmus projektom još 2019. godine. Do sada je dovršila dva Erasmus projekta, dva su u tijeku, a planiraju i dalje sudjelovati u njima. Učitelji koordinatori na projektima i učenici koji su proputovali europske države upoznavši se sa stranim učenicima podijelili su svoja iskustva, pri čemu su preporučili svima da također sudjeluju u sličnim Erasmus projektima. Ravnateljica OŠ Barilović Vesna Car objasnila je kako su učenici i učitelji OŠ Barilović mnogo putovali, ali također su bili domaćin stranim učenicima i učiteljima iz više europskih zemalja.
-Moram priznati da je to jako velika korist za sve učenike naše škole jer samo neki učenici uspiju otputovati u strane zemlje, a kada gosti dođu ovdje kod nas, onda svi imaju prilike razgovarati s njima i provjeriti znanje engleskog jezika, ali i ostati u kontaktu preko društvenih mreža. Neki naši učenici su tako stekli dugogodišnje prijatelje. Kada gosti dođu kod nas, mi im prezentiramo našu školu, općinu i Karlovačku županiju. Upravo kroz ekološke projekte naša županija ima puno toga za pokazati, pa ih mi odvedemo u Aquatiku ili Teslin centar, na sva mjesta koja Karlovac ima i kojima se ponosimo i možemo ih pokazati, rekla je Car.
Gostujući učenici i učitelji posjetili su i zgradu županije gdje ih je primila dožupanica. Prezentirali su joj kako rade u Poljskoj, a dožupanica je pohvalila suradnju OŠ Barilović s europskim školama.
-Naravno da ih odvedemo i na obližnja Plitvička jezera, a tu je i slunjsko područje, Rastoke i 4 rijeke koje uključimo u naše domaćinstvo. Naši gosti su oduševljeni prirodnim ljepotama, primjerice Koranom u kojoj se djeca mogu kupati jer je dovoljno čista, što nije slučaj u nekim industrijskim područjima u Njemačkoj ili Poljskoj oko Krakowa gdje smo bili, rekla je Car.
Nastavnica matematike Ivana Tuškan Mihalić bila je po prvi put koordinator Erasmus projekta, odnosno dvogodišnjeg matematičkog projekta Math 4you & 4me, zajedno s školama partnerima iz Poljske i Češke. Objasnila je kako se pripremala postati koordinatorom na projektu, pri čemu se zahvalila ravnateljici na uputama i podršci.
–Imala sam neka iskustva jer sam bila u pratnji zajedno s učiteljicom Karolinom Čorak koja je također sudjelovala u Erasmus projektu. Vidjela sam iz prve ruke u Poljskoj kako to izgleda. Ne mogu reći da me nije bilo strah, ali mislim da sam dala sve od sebe i da, kakogod je projekt protekao, tako sam svakim danom stjecala nešto novo i učila na sebi i na projektu.
Tuškan Mihalić detaljnije je objasnila Erasmus projekt na kojem je sudjelovala, kao i reakcije učenika. Djeca su radila timski na matematičkim zadacima i usavršavanju engleskog jezika.
-Projekt je bio matematički, a na njemu smo morali učiti ICT alate da kroz radionice naučimo kako rade kolege iz Poljske i Češke. Sudjelovalo je po 6 učenika iz svake škole na mobilnosti, a mi kao koordinatori smo imali 2 mobilnosti u Hrvatskoj. Zajedno sa 6 učenika putovala sam u Poljsku i Češku, a djeca su bila jako zainteresirana. Mislila sam, s obzirom da je to matematika, da zainteresiranih neće biti, ali iskreno, čak mi je bilo teško izabrati koja djeca će putovati, objasnila je Tuškan Mihalić.
Djelatnici i učenici poljske škole bili su izuzetno susretljivi. Neki od njih su već prije bili u OŠ Barilović, a Tuškan Mihalić planira ponovno sudjelovati na novim projektima. Neki od učenika koji su također sudjelovali na projektima podijelili su svoje dojmove.
-Ja sam sudjelovala u projektu Math4you & 4me. Bila sam u Poljskoj i to mi je bilo nezaboravno iskustvo koje bih svima preporučila. Učili smo neke matematičke vještine kroz razne igre i zadatke i mislim da je to bilo stvarno zabavno, rekla je Nika, učenica 8. razreda.
-Bio sam u Poljskoj gdje sam sudjelovao na projektu Think globally, act locally. Imali smo puno satova engleskog jezika i učili smo kako je bolje misliti zeleno nego više ulaziti u industriju i uništavati okoliš. Trebamo više paziti kako se ponašamo prema okolišu, rekao je Romano, učenik 8. razreda.
OŠ Barilović nedavno je dobila Erasmus akreditaciju i planiraju i dalje nastaviti sudjelovati u projektima. Pitanje je samo koliko financijskih sredstava će im biti dodijeljeno kako bi bili u stanju poslati što veći broj učenika i učitelja u posjete novim školama.