Prvi Erasmus projekt u Osnovnoj školi Barilović krenuo je još 2019. godine. Škola je otada prikupila više iskustva s projektima, o čemu je već bilo riječi. Svi učenici i učitelji koordinatori koji su sudjelovali u njima izrazili su želju da prenesu svoje dojmove, a njihova iskustva i preporuke za sudjelovanjem na Erasmus projektima poslušajte u prilogu.          

Učiteljica engleskog jezika u OŠ Barilović Karolina Čorak objasnila je kako je 2019. godine postala koordinatorica Erasmus matematičkog projekta „Mathematics with games and fun in all Europe“. Premda su ju isprva opterećivale nedoumice i sumnje, nakon proučavanja projekta i razgovora s kolegicama pristala je sudjelovati.

-Sudjelovalo je 6 država, uz Hrvatsku još je bila Italija gdje su bili glavni koordinatori projekta. Bili su i Litva, Poljska, Rumunjska i Turska. Prvo putovanje smo imali u Tursku koja nije u Europskoj uniji, pa je trebalo sakupiti puno više papira. Na prvom roditeljskom sastanku bilo me strah hoće li roditelji pustiti svoju djecu na to putovanje. Međutim, imali smo veliki odaziv i roditelji su bili oduševljeni, kao i djeca. Radionice su bile vrlo zanimljive, a Matematika se proučavala kroz neke igre i zanimljivosti, rekla je Čorak.

Unutar projekata učenici su u pratnji koordinatorica posjetili tursku Kapadokiju, a posjetili su i Siciliju i vulkan Etna. Druga učiteljica engleskog jezika u OŠ Barilović Petra Poljak koordinator je projekta „Think globally, act locally“ uz projekt „Smile“, a oba su ekološke tematike.

-Oba projekta su vezana uz održivi razvoj, točnije kako osvijestiti problematiku klimatskih promjena u svijetu danas i pritom ne ostati samo na teoriji, nego nešto od toga implementirati u našu lokalnu zajednicu i nastavu. To je konačni cilj, objasnila je Poljak.

Učiteljica Poljak s učenicima uskoro putuje u Austriju, a veseli se i odlasku u Švedsku gdje će steći dodatne uvide u temu održivog razvoja. Školska vjeroučiteljica Brigita Gojak opisala je vlastita iskustva s projektima, odnosno digitalne alate poput aplikacija koje su vrlo korisne u nastavi.

-Prošlo ljeto sam bila na mobilnosti u Portugalu gdje sam u Portu sudjelovala na tečaju zvanom “Future classroom”. Tema je bila korištenje digitalnih alata u metodama poučavanja 21. stoljeća jer živimo u tom vremenu kada su nam djeca pred ekranima i odrastaju s tehnologijom. Tema je bila kako digitalne alate koristiti u nastavi, što onda koristi i po tome jer mogu prenijeti znanje i svojim kolegama ovdje u kolektivu. Koristilo je meni i svima u školi, izjavila je Gojak.

Pojedini učenici koji su sudjelovali na projektima podijelili su svoje dojmove.

-Putovala sam u Rumunjsku s projektom „Mathematics with games and fun in all Europe“. U Rumunjskoj smo bili u školi Ana Aslan u Braili gdje smo također posjetili skijalište i prekrasan bajkoviti dvorac Peleš koji je pod snijegom izgledao još bajkovitije. Također smo posjetili grad, objasnila je učenica 6. razreda Marta Milas.    

Ravnateljica OŠ Barilović Vesna Car izjavila je kako učitelji i učenici OŠ Barilović također imaju što za pokazati svojim europskim posjetiteljima kada ih obiđu.

-Mi koristimo nove, suvremene metode i digitalne alate, ali i izvanučionička nastava. U dvorištu naše škole imamo stari grad gdje mogu učiti o povijesti, imamo rijeku Koranu i plastenik kod Područne škole Belaj gdje se uzgaja povrće, a imamo i bobičasto voće, nabrojala je Car.    

Sve škole koje još nisu sudjelovale u Erasmus projektima, a željele bi se uključiti, proces prijave mogu započeti preko eTwinninga. Riječ je o platformi na koju se mogu prijaviti samo učitelji i učenici, a preko nje se mogu pronaći partneri za Erasmus projekte.

-Tu se može pokrenuti međunarodna suradnja i upoznati partnere, vidjeti koje ih teme interesiraju, koliko je partner odgovoran i izvršava li na vrijeme aktivnosti. Kada se klikne nekoliko učitelja, oni se mogu dogovoriti da krenu u Erasmus projekt koji je onda zahtjevniji. Za njega se dobiju financijska sredstva, a suradnja preko eTwinninga ne košta ništa, a opet se može jako lijepo surađivati jer ima mogućnosti dodavanja dokumenata i fotografija, mogu se raditi online sastanci, sve što smo imali u vrijeme korone, zaključila je Car.     

Nedavna Erasmus akreditacija dodijeljena OŠ Barilović omogućit će školi veću prepoznatljivost i jednostavnije sudjelovanje u projektima. Ovisno o dodijeljenim financijskim sredstvima škola će nastaviti slati određeni broj učenika i učitelja u posjete novim europskim školama.