Na natjecanju financijske pismenosti u organizaciji Štedopisa, Instituta za financijsko obrazovanje, troje učenika Osnovne škole Turanj Karlovac osvojilo je treće mjesto. Natjecanje se održalo krajem veljače i bilo je namijenjeno učenicima 5. do 8. razreda osnovnih škola u svrhu povećanja financijske pismenosti mladih. Nastupilo je više od 1800 učenika iz 256 škola diljem Hrvatske, a učenici su pritom naučili kako ispravno upravljati novcem.

U sklopu financijske pismenosti, koju ove godine prvi put održavamo kao izvannastavnu aktivnost, odlučili smo sudjelovati na natjecanju Štedopisa. Imali smo 2 ekipe, a jedna je osvojila 3. mjesto. Pripremali su se pomoću udžbenika “Novac i ja” i online kvizova Štedopisa. Bili su vrlo uzbuđeni i brzi te osvojivši 3. mjesto osvojili su školi interaktivno pomagalo. Sebi su osvojili poklon vrećicu Addiko banke i radionicu financijske pismenosti za naš razred. Mi smo se tjedno pripremali i učenici su naučili dosta novih pojmova vezanih uz financije. Samo natjecanje je bilo preko online platforme Kahoot! koja im je vrlo poznata, objasnila je učiteljica matematike u OŠ Turanj Antonia Špoljarić.

Špoljarić je marljivo i strpljivo pripremala učenike za natjecanje, a ujedno je objasnila zašto je važno da su djeca i mladi upoznati s novcem i da posjeduju financijsku pismenost.

Bitna je da kada mladi krenu u život da znaju upravljati novcem, kako se ne zadužiti ukoliko nije potrebno ili kada jest, recimo kako podići kredit za stan ili auto ili tako nešto. Dobro je da znaju upravljati novcem i osmisliti svoj vlastiti budžet kako bi imali dovoljno novaca za svaki mjesec. Poželjno je da se što više djece uključi u ovaj projekt, a također bi bilo dobro da se napravi i radionica za roditelje na roditeljskim sastancima. Tako se i roditelje može poučiti oko osmišljavanja vlastitog budžeta i upravljanju novcem. Nadam se da će naši učenici stečena znanja primijeniti i kod kuće kako bi pomogli roditeljima.

Za učenike koji nisu sudjelovali na natjecanju je isti dan održana radionica u organizaciji Štedopisa, a osvajači 3. mjesta rado su ponovno poslušali financijske teme.

Barem 2 mjeseca smo se pripremali i trudili smo se da dobijemo nešto za školu, da osvojimo ovu radionicu i pametnu ploču. Naučio sam što su krediti i kreditne kartice te sve ostalo što će mi kasnije trebati u životu. Na primjer, kako ispuniti račun za struju i kada nekome nešto trebam poslati. Bilo mi je dobro i lijepo je bilo što je sve bilo online, pa nismo morali negdje dugo putovati. Svi smo bili spremni i mogli smo dati sve od sebe. Stvarno će nam trebati znanje o novcu u životu kada odrastemo, da nismo zbunjeni i da znamo gdje smo s novcem i da ga štedimo. Sada znam puno više o novcu, različitim karticama i računima, sve što će mi trebati kada dobijem posao, objasnio je učenik 6. razreda OŠ Turanj David Majdančić.

OŠ Turanj unazad nekoliko godina sudjeluje u raznim projektima poput natječaja Večernjeg lista i HANFE, pri čemu su učenici ostvarili iznimne rezultate. Do sada je organizirano i nekoliko predavanja vezanih za financije u suradnji s Hrvatskom poštanskom bankom, a u međuvremenu je uvedena financijska pismenost kao izvannastavna aktivnost. Ulaganjem u financijsko obrazovanje učenika osposobljava ih se za rano usvajanje svih znanja vezanih za novac koja će im u budućnosti mnogo koristiti.