Pred nama je Crni Petak, odnosno Black Friday – dan kada Hrvate kao i ostatak svijeta zahvati potrošačko ludilo. Hrvati su prošle godine na taj dan potrošili 76 milijuna eura, što je čak 17 posto više nego godinu ranije.

-Dio ljudi reagira impulzivno i kada vidi nešto što smatra nevjerojatnom ponudom ne može to zaobići, a isto tako vidljiv je trend gdje se već ciljano planira kupovina nekih stvari, gdje ne postoji vremenski pritisak i onda se ciljano čeka da dođe Black Friday i da se to u tom trenutku odradi, kazao je stručnjak za digitalni marketing David Peranić za MS.

Trikova je puno. Više nas privlače cijene koje završavaju na primjerice 99 centi, a važna je i veličina fonta.

-Obično kada vidimo negdje cijene na popustu vidimo situaciju da je redovna cijena pisana manjim fontom, a cijena na popustu velikim i trgovci se nadaju da će kupci to onda bolje vidjeti. Međutim, psihološka istraživanja pokazuju da treba raditi sasvim suprotno. Redovna cijena koja je viša, nju je potrebno pisati većim fontom, a cijena koja je akcijska, koja je niža – nju je potrebno pisati manjim fontom, istaknuo je stručnjak za psihologiju marketinga Roberto Levak te dodao da su muškarci skloniji impulzivnijoj kupnji od žena.

Prema prošlogodišnjim istraživanjima, prosječna visina popusta u Black Friday periodu u svijetu je iznosila 27, a u SAD-u 29 posto.