Željko Magličić sninonim je rallyja za Karlovačku županiju. Kad se upali semafor i utrka krene, zaboravlja na sve. Iza njega i suvozača Ivana Poljaka još je jedan Quattro River Rally. Upravo su oni ostvarili najbolji rezultat od karlovačkih posada iako su imali pojedine poteškoće. Osvojili su treće mjesto u drugoj klasi te su ispunili svoje ciljeve. Pred njima je WRC Croatia i mjesta za odmor nema.
– Moja očekivanja kao i svaki put je da dođemo do cilja. Tri smo uspjeli. Onaj drugi put je bio malo teži zbog razbijanja koje smo imali na prvom danu. Tako da, evo, nemam nekakve velike ambicije u vezi rezultata, jer tu su stvarno najbolji iz cijelog svijeta i ne mislim da sam dorastao njima konkurirati, ali želim biti dio te priredbe, želim promovirati sve svoje sponzore koji mi u tom pomažu, ali i svoju Karlovačku županiju, rekao je Željko.


Tisuće gledatelja zauzmu svoje pozicije van prometnica kako bi pratili hrvatske, ali i svjetski poznate vozače. Ipak, vozači se fokusiraju isključivo na stazu i što bolji plasman.
– Naporno je fizički i psihički. U svakom je segmentu to naporno. Kao i u svakom drugom sportu. Neki možda misle da npr. u atletici ti trčiš, a ovdje voziš auto, pa je lakše. Na neki način je možda lakše, ali na drugi način je i teže. Ti ovdje krotiš taj stroj. Kao što džokeji jašu konje. Oni imaju i svoj neki napor i još moraju ukrotiti životinju. Tako i ovdje zapravo treba ukrotiti životinju.


Na WRC Croatia prijavilo se 68 posada iz 35 zemalja. Održat će se od 18. do 21. travnja u 5 županija. Osam vozača natjecat će se u najjačoj Rally1 klasi. Željko i njegov suvozač Ivan svjesni su da nemaju neke izglede za sjajnim rezultatom s obzirom na konkurenciju, ali spremni su za svaki izazov. Ivan dolazi iz Zaprešića, a sa Željkom je kliknuo na prvu. Godinama je u svijetu rallyja i prisjetio se prve službene utrke.
– Mislim da je prvi rally bio 2019. godine s prijateljem. Bili su nam to prvi zajedno. Sad je i on trenutno isto suvozač. To su sve te neke lijepe priče i dogodvštine koje se dijele unutar tog auta gdje nije bitno koliko auto košta, koliko je auto brz ili spor. Takve stvari nisu bitne. Bitno je ono što se dijeli unutra. Bitne su emocije, prijateljstvo i taj neki sklad suvozača i vozača uz sve ostalo što se događa za vrijeme brzinaca, izjavio je Ivan.


Karakterno su slični, ali postoje žute minute kad se moraju međusobno nadopunjavati, jer nije svaki dan isti.
– Suvozači su ti koji moraju naći način kako biti psiholog vozaču u situacijama kad je napet, kad je nervozan, sretan ili kad za vrijeme vožnje vidiš po njegovom načinu vožnje da radi nepotrebne stvari, da kasno koči, da je preagresivan ili da vozi preopasno. S te strane je biti suvozač malo psihološki kompleksnije, jer treba razumjeti vozača, znati ga ubrzati ili usporiti. U principu, kroz cijeli rally navigirati ga. Možda karakterno izgledamo da smo slični, ali nekad baš i nismo.

Ivan doslovno vodi Željka kroz rally. Njegova funkcija počinje od samog otvorenja prijava. Mora voditi brigu i o logističkim pitanjima kao što je npr. količina goriva koja je potrebna za jedan krug. Mora razumjeti mehaniku automobila kako bi znao pravovremeno odgovoriti kad dođe do nekog problema. S Ivanom i Željkom razgovarali smo o još brojnim temama iz svijeta rallyja, a cjelokupan razgovor možete pogledati u emisiji “Sportski pregled” na sljedećoj poveznici:

