KARLOVAC – Situacija oko specijalnog tereta teškog oko 500 tona koji na Ilovcu već danima čeka da Banijanski most od Hrvatskih cesta dobije potvrdu o nosivosti, izazvala je polemike između tvrtke Zagrebtrans i Županijske uprave za ceste.
Podsjećamo, riječ je o transformatoru za projekt spajanja dviju otoka Novog Zelanda podmorskim visokonaponskim kabelom, čiji je krajnji kupac elektroprivreda Novog Zelenda. Transformator je proizveden u tvrtki Končar energetski transformatori, a za njegov prijevoz iz Zagreba do Luke Rijeka, odakle će krenuti na put prema Novom Zelandu, zadužena je tvrtka Zagrebtrans.
Specijalni teret je još jučer trebao krenuti s Ilovca preko ulice Banija, Banijanskog mosta, te dalje prema staroj Riječkoj cesti za Luku Rijeka, no budući da Hrvatske ceste nisu izdale dozvolu, teret i dalje čeka, a u Zagrebtransu polako gube strpljenje.
Direktorica ove tvrtke Ida Mejaški uputila je medijima priopćenje u kojemu navodi da je Zagrebrans prije više od godinu dana naručio elaborat za utvrđivanje trase i stanja infrastrukturnih objekata na trasi kako bi se osigurao siguran prolaz tereta i dobivanje dozvole za izvanredni prijevoz koju izdaju Hrvatske ceste. Tvrde da je sve poduzeto na vrijeme i ljute se zbog čekanja i daljnjih problema koje ono uzrokuje u smislu kašnjenja isporuke kupcu. Također, navode da nije istina da se most ojačava isključivo radi prolaska teškog tereta, već tvrde da je razlog sanacije neadekvatno održavanje u prethodnim godinama, zbog čega ga se sada dovodi u prihvatljivo stanje sigurnosti za svakodnevni promet.
No, u Karlovačkoj županiji tvrde drugačije. U priopćenju koje je potpisao glasnogovornik Bernardo Pahor stoji da most Banija zadovoljava sve tehničke uvjete za uobičajeno odvijanje prometa u normalnim uvjetima te da, shodno tome, nije postojala potreba za bilo kakvim sanacijama ili ojačanjima konstrukcije mosta. Međutim, ističu da prijevoz izvangabaritnog tereta, koji svojim dimenzijama i težinom daleko nadmašuje normalno prometovanje zahtijeva dodatno ojačavanje same konstrukcije mosta.
Također, u priopćenju iz Županije navodi se da su predstavnici Zagrebtransa i Instituta IGH iz Zagreba pri izradi transportnog elaborata kontaktirali Županijsku upravu za ceste Karlovac tijekom 2010. godine, kada su i upoznati sa stanjem mosta i prometnica na trasi izvanrednog prijevoza.
„Županijska uprava za ceste Karlovac financirala je izradu idejnog projekta ojačanja konstrukcije mosta vrijednosti 49.500,00 kuna, te stručni nadzor nad izvedbom ojačanja konstrukcije mosta koji obavlja ŽPB. d.o.o. Zagreb u iznosu 63.000,00 kn. Sama izvedba ojačanja konstrukcije mosta koju izvode Pružne građevine d.o.o. Zagreb i projekt koji je sačinio IGH financira se iz interventnih sredstava Hrvatskih cesta d.o.o. Zagreb u iznosu 1.780.505,00 kn.”, navodi se u priopćenju iz Županije.
PU karlovačka i HAK još su jučer najavili da teret s Ilovca kreće danas u 21 sat.
Iz HAK-a mole vozače da poštuju upute tehničke pratnje.