Kampanja nije promijenila odnos snaga

Donosimo rezulatate najnovijeg Crobarometra, redovitog mjesečnog istraživanja koje za Dnevnik Nove TV provodi agencija Ipsos Puls.

Čini se da kampanja i sav novac koji je u nju utrošen i nije imao nekog utjecaja na promjemu mišljenja građana. Naime, HDZ i Kukuriku koalicija predizbornu utrku završavaju kako su i počeli, s istom razlikom. Kukuriku studeni završava s potporom 37,5 % birača, a HDZ je dvostruko slabiji ili na 19 % potpore birača.

Istraživanje je provođeno od 1. do 20. studenog, dakle u vrijeme kada je neslužbena kampanja već itekako bila u tijeku, a počela je i ona službena.
I kod ostalih stranaka nema pomaka u zadnjim danima kampanje. Laburisti su na 6,6 %. Ispod praga su na 4,4 % savez Blok umirovljenika, PGS i Ljubo Jurčić. HSLS je na 2,8, HSS na 2,7, a toliko osvaja i HDSSB. HSP je na 2,5. Za ostale stranke je 7,3 % birača, a neodlučnih je još 14,7 %.

Kao i do sada, izborne utvrde Kukuriku Saveza su Zagreb s 43 % i Istra i Kvarner sa 60 %. HDZ je najjači u Dalmaciji s 35 %, a potom u Lici i Banovini s 26 %. Zanimljivo da je Slavonija podijeljenja na tri dijela. Za HDZ je 24 % birača, za Kukuriku savez njih 22, a za ostale stranke u koje ponajprije spada HDSSB je 33 % birača.
Uočljiva je također i podjela ovisno o dobi i obrazovanju.

Za Kukuriku savez je primjerice 40 % mlađih od 30 godina, a za HDZ je 28 % starijih od 60 godina. I jednoj i drugoj grupaciji njih 65 % izaći će na izbore.

Za HDZ je 28 % onih s osnovnom školom, a za Kukuriku savez je 54 % visoko obrazovanih.
Potpora liderima dviju najjačih političkih opcija također je slična kao i krajem prošlog mjeseca.

Zoran Milanović u završnicu ulazi s 48 % potpore birača i to je njegov najbolji rezultat u zadnjih 6 mjeseci, od kada ima uzlazni trend. Jadranka Kosor pak ima potporu samo 23 % birača, to je njezin pak najlošiji rejting u zadnjih 6 mjeseci.

Istovremeno, kod 82 % svojih birača Jadranka Kosor uživa pozitivan dojam a Zoran Milanović kod svojih ima 83 % potpore. Jasno je kako su oni lideri u svojim opcijama.

Ali zanimljivo je kako o Zoranu Milanoviću pozitivan dojam ima 14 % HDZ-ovih birača, a o Jadranki Kosor samo 4 % birača Kukuriku saveza. I kod birača ostalih opcija bolje stoji Milanović u odnosu na predsjednicu HDZ-a.

Ovo je posljednje predizborno istraživanje Crobarometar, no već sutra i u četvrtak možemo očekivati rezultate velikog istraživanja koje su po izbornim jedinicama zajednički proveli Večenji list, Media servis i Nova TV.

Također, agencija Promocija plus najavljuje svoje telefonsko istraživanje krajem tjedna, prije predizborne šutnje.

Jutarnji list je pak već u subotnjem broju objavio svoje istraživanje koje je za njih napravila agencija Mediana Fides – omjer mandata je prema tom istraživanju 83 prema 41 za Kukuriku koaliciju.

Ima mnogo ljudi koji su skeptični prema ovakvim anketama premda one dolaze iz više različitih izvora i unatoč tome daju slične rezultate, no njima, ali i svima ostalima, preostaje sada samo još nekoliko dana do “Dana D” kada ćemo se moći uvjeriti jesu li i koliko su pouzdana ova istraživanja.