rozp

  • February 25, 2013
  • Admin
  • 0

KARLOVAC – Nakon što je glavna državna inspektorica Božena Vrbanić proteklog petka naložila inspektorima da u trgovačkim lancima diljem zemlje hitno uzmu uzorke mesnih jela od junetine, kako bi se u njima utvrdilo ima li u njima konjskoga mesa, uzevši u obzir aferu s nedeklariranom konjetinom koja potresa Europu, svoj komentar na cijelu akciju dala je i Regionalna organizacija zaštite potrošača.

– U ova krizna vremena svima je teško, ali jedino su potrošači ostali na vjetrometini trgovaca, nezaštićeni, da trgovci preko njih kao kasica prasica pune svoje sve praznije blagajne. Dovitljivost je zapanjujuća – od krivih i nepotpunih deklaracija, naplaćivanja kaliranja proizvoda potrošaču, smanjenje težine u istoj ambalaži, uvjetovana kupnja (platiš 2 dobiješ 3), naplaćivanje plastičkih vrećica s logom ili bez (stvarna cijena vrećice je deseterostruko manja od prodajne), u najmanju ruku sumnjivi “nagradni” bodovi i slično, ističe Željko Tomašić iz ROZP-a i dodaje:

– Zato je ovaj nalog Državnog inspektorata hvale vrijedan i za nadati se da će trgovine postati na usluzi potrošačima, a ne mjesta za pražnjenje njihovih kasica prasica. Tom logikom, smatra Tomašić, Državni inspektorat bi se trebao voditi i ubuduće. Morali bi imati godišnji plan najavljenih i nenajavljenih nadzora.

Tomašić kategorično tvrdi da je ovo prvi put da je neka od državnih institucija na strani potrošača. Upitali smo ga i kakva je situacija s prigovorima na rad trgovačkih lanaca u Karlovcu.

– Od svih prijava koje dnevno pristignu Udruzi za zaštitu potrošača “Korana” 60 posto otpada na javne usluge, a 40 posto na trgovačke lance, kaže.

Potrošači savjet mogu potražiti u Uredu za savjetodavnu pomoć grada Karlovca, Udruge za zaštitu potrošača Korana koji se nalaze u prostorijama Gradske četvrti Grabrik. Za sada radi svakog utorka i četvrtka od 9 do 11 sati, a u pregovorima su sa gradom i županijom, zaključuje Tomašić, da bi primali stranke svakodnevno barem četiri sata.