Opet rat na razini Gradska toplana – korisnici

KARLOVAC – Karlovčani su masovno ogorčeni zbog visokih računa za grijanje za prosinac koji su ovih dana stigli u njihove poštanske sandučiće. Skupo centralno grijanje Karlovčanima, doduše, već dulje vrijeme nije novost, no ovoga puta oštru reakciju javnosti izazvala je činjenica da su računi koji su im stigli za prosinac 2013. godine viši nego što su bili oni za prosinac 2012. godine, iako je lanjski prosinac u prosjeku bio topliji nego godinu ranije, a također je u međuvremenu smanjena cijena fiksnog dijela računa. Pred Gradskom toplanom jutros smo zatekli skupinu nezadovoljnih korisnika usluga Toplane koji su se došli žaliti na nelogično visoke račune.

– Prošle godine dobio sam manji račun nego sada iako je bilo hladnije. To je van svake pameti, no nemam izbora nego ostati priključen na Toplanu jer u mojoj zgradi nema drugog rješenja – rekao nam je korisnik usluga Gradske toplane Petar Bijelić, dok je predstavnik stanara-suvlasnika u Ulici kralja P. Krešimira IV 8, Marko Tufeković, kojeg smo također sreli pred toplanom, poručio kako će se protiv ovakvog načina obračuna, kojeg smatra nepravednim, boriti svim pravno raspoloživim sredstvima.

U Toplani priznaju da je prosinac 2013. bio nešto topliji nego isti mjesec godinu ranije te da su u prosincu 2013. zbog toga uistinu proizveli 15 posto manje toplinske energije nego u istom razdoblju prije godinu dana. No, istovremeno su, kažu, građanima isporučili više toplinske energije.

– Očekivano, prema prosječnoj vanjskoj temperaturi, proizvedeno je 15% manje toplinske energije u prosincu 2013. nego u prosincu 2012. Sa strane Gradske toplane d.o.o. pri proizvodnji činila se optimizacija troška, uz svakodnevnu kontrolu optimalnih parametara i rada postrojenja. U prosincu 2012. isporučili smo 11,86 GWh, a u prosincu 2013. 11,98 GWh. Isporučena toplinska energija je energija očitana na kalorimetrima u toplinskim stanicama, koja pokazuje da je isporučeno, dakle preuzeto od strane korisnika, 1% više energije nego u prosincu 2012. Obračun je prošao nekoliko internih provjera, ali korisnici se slobodno mogu obratiti s dodatnim upitima, kako provjere u našem sustavu, tako i očitanja i ispravnosti kalorimetara. Radi se dakle o potrošnji, ali i o vremenu očitanja, jer su kalorimetri očitavani 28.11. i 02.01. Dakle, razlika u vremenu očitanja je 4 dana, stoga se i to mora uzeti u obzir uz gore nevedene podatke. Dakle, prema navedenom, 2 dana nisu obračunata u studenom i 2 dana neće biti obračunata u siječnju – kaže Inoslav Latković, direktor Gradske toplane.

Nezadovoljni su i stanari Hebrangove ulice na broju 16C, čiji predstavnik nije zadovoljan objašnjem direktora Latkovića, već poručuje da Toplana legalno vara ljude.

– Toplana trenutno formalno radi prevaru i pljačku građana na legitiman način. Oni isporučuju minimalnu toplinsku energiju koja je potrebna za zagrijavanje prostora, a da podstanice rade na maksimumu. Umjesto optimalnih 60 stupnjeva, za koliko su radijatori previđeni, temperatura koja dolazi do njih je oko 40 stupnjeva. Da je temperatura koju isporučuju veća, preuzimanje bi bilo bolje, ljudi bi mogli šaparati i plaćali bi manje. Toplana prati potrošnju zgrada i saznali su koja je minimalna temperatura potrebna da dođe do zgrade, da bi potrošnja bila maksimalna. To mogu raditi jer meritorne državne agencije nisu propisale standarde i odredile im minimalne tehničke uvjete. Dok se to ne regulira, mi smo dužni platiti ono što Toplana očita da smo potrošili. Zakonski to stoji tako – objašnjava  Dražen Krznarić, predstavnik stanara u Hebrangovoj 16C.

Direktor Gradske toplane nezadovoljnim je građanima preporučio ugradnju kalorimetara, no u redakciju su nam se obratili i donijeli na uvid račune čak i oni koji su već ugradili kalorimetre. Naime, i nekima od njih su računi za prosinac 2013. veći nego u istom mjesecu godinu ranije.

– Kalorimetri u ovoj priči ne igraju ulogu baš zato jer toplana radi na sistemu da oni šparaju, a građanima to onemogućuju. Tek kada toplana bude isporučivala energiju koja je kvalitetna i iskoristiva, tada će građani moći ušparati i tada će im se isplatiti ugradnja kalorimetra. Zato mi građani moramo izvršiti pritisak na državu i nadležnu agenciju da nas zaštite, da propišu standarde i da toplana počne raditi po tim standardima – zaključuje Krznarić.

Iako direktor Gradske toplane građanima obećaje dvostruko niže račune za siječanj, sve dok minimalna temperatura vode u vrelovodima i toplovodima ne bude regulirana zakonom i podzakonskim aktima, građani će ostati prepušteni na milost i nemilost te će i dalje svakog mjeseca sa strahom čekati račune za grijanje.

racuni1

racuni2