web karijera 1160*120
web struka 1160*120

Starta e-građanin, šifre i tokene za pristup aplikaciji dodjeljivat će FINA

HRVATSKA, KARLOVAC – Jeste li ikada pokušali izračunati koliko ste vremena proveli čekajući u redovima pred matičnim uredom, policijom, zdravstvenim osiguranjem i ostalim šalterima na koje odlazimo kada trebamo izvaditi dokumente? Koliko ste novaca potrošili za biljege koje je trebalo priložiti da biste dobiti željeni dokument? Vjerojatno niste računali, no neke procjene kažu da, primjerice, za prijavu novorođenog djeteta roditelji u Hrvatskoj godišnje izgube 158 tisuća sati i više od 4 milijuna kuna. No, dobra je vijest da sva ta administracija od sutra polako odlazi u prošlost, jer konačno započinje projekt e-građanin.

E-građanin naziv je jednoga od ključnih Vladinih projekta čiji je cilj konačno pojednostaviti, pojeftiniti i ubrzati komunikaciju građana s državnim tijelima kao što su MUP, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje, Porezna uprava ili Matica rođenih. Za neke od njihovih usluga više se neće morati gubiti vrijeme na stajanje u redovima.

– Sutra kreće prva faza projekta. Građani će moći dobiti rodne i vjenčane listove bez čekanja u redu i plaćanja biljega. No, prije toga morat će osobno otići u FINA-u gdje će dobiti šifru i token za pristup aplikaciji. Isto tako, u prvoj fazi su obuhvaćene usluge kao što su poruke iz MUP-a a da trebaju produžiti neki dokument, kao i dostupnost informacija o izabranim liječnicima – pojasnio je Željko Spudić, predstojnik Ureda državne uprave u Karlovačkoj županiji.

No početak projekta E-građanin ne znači da se šalteri u matičnim uredima od sutra zatvaraju. Riječ je o projektu koji bi trebao potpuno zaživjeti tek u dugoročnom razdoblju, a do tada građani koji nemaju pristup internetu ili pametni telefon, kojih je obzirom na starost stanovništva mnogo, sve mogu obavljati baš kao i do sada.

U prve tri godine država će za ovaj projekt izdvojit 24 milijuna kuna, a prva faza tek je početak onog što se želi postići. Dugoročni cilj je da sve usluge državnih tijela građanima postanu dostupne na ovaj način.