web karijera 1160*120
web struka 1160*120

Podrška uključivanju djece s teškoćama u razvoju u redovne vrtiće

KARLOVAC – Posljednjih godina sve je više djece kojima je dijagnosticiran neki oblik teškoća u razvoju, stoga je Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu, počela s provođenjem projekta koji za cilj ima unapređenje sustava podrške za djecu s teškoćama u predškolskom sustavu.

Prema podacima Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta u predškolski sustav odgoja uključeno je 5,3 posto djece s teškoćama u razvoju. Iskustva iz prakse govore pak kako taj postotak raste do 30 posto kad se pribroje i djeca s edukacijiskim ili zdravstvenim potrebama. Što se bolje podrži rano učenje, integracija takve djece u škole je uspješnija, što je prepoznato od strane HURID-a koji su odlučili unaprijediti sustav podrške za djecu s teškoćama u predškolskom sustavu.

Djece s teškoćama u razvoju sve je više, odnosno dijagnostika je sve bolja, a odgojitelji stoga moraju imati podršku i pomoć, ali i više znanja, jer često su upravo oni ti koji će primjetiti promjene u ponašanju djece. Probleme ne može riješiti nitko drugi nego ljudi, a da bi ih mogli riješiti oko nekih stvari se moraju dogovoriti, kaže Marta Ljubešić iz HURID-a odgovarajući na pitanje je li riješen status asistenata u vrtićima za sljedeću pedagošku godinu.

U okviru projekta, od srijede do petka u Dječjem vrtiću Četiri rijeke na Turnju bit će održane cjelodnevne radionice za odgojitelje i pomagače.