web karijera 1160*120
web struka 1160*120

Karlovčani savjesni platiše, naplata Inkasatora visokih 95 posto

KARLOVAC – Karlovčani su unatoč teškoj ekonomskoj situaciji i dalje vrlo uredni i savjesni platiše, barem ako je suditi po plaćanju računa za režije. Od ukupno fakturiranih 34 milijuna i 800 tisuća kuna za objedinjene troškove stanovanja, Inkasator je u prvoj polovici godine naplatio gotovo 33 milijuna, što bi značilo da je naplata visokih 95 posto. Postotak je nešto niži za tekuću naplatu, odnosno naplatu u roku dospijeća računa, koja se nalazi na razini od 63 posto. No iako ne plaćaju svi unutar roka dospijeća, većina građana ipak pazi da ne ode “u crveno” i preduhitri pravnu službu koja provodi ovršne postupke.

– Uspjeli smo uspostaviti red što se tiče naplate, građani Karlovca su vrlo savjesni, na čemu im zahvaljujem, pogotovo u ova teška, krizna vremena – kaže Nikola Rogoz, direktor Inkasatora.

Inače, otkada su sudskim putem bili prisiljeni vratiti građanima novac naplaćen za troškove slanja opomena, Inkasator više ne dostavlja opomene u poštanske sandučiće. Ovrha se pokreće kada fizička ili pravna osoba ima dug veći od 500 kuna i jednu tekuću ratu, a iako se opomena ne piše i ne šalje posebno, građane se na samim  računima, osim o iznosu za tekući mjesec, upozorava i o iznosu eventualnog duga.

– Sljedeći koraci su prijedlog za ovršni postupak, koji se dostavlja dva puta, a ako ga osoba kojoj je poslan ne zaprimi, prijedlog za ovršni postupak objavljuje se na oglasnoj ploči suda ili e-oglasnoj ploči, te ovrha time odmah postaje pravovaljana – pojašnjava Rogoz. 

Iz Inkasatora zato pozivaju korisnike da reguliraju prebivalište, kako bi mogli na vrijeme biti obaviješteni o postupku koji se protiv njih vodi. Direktor Rogoz naglašava i da su kod pokretanja ovrha svi građani jednaki i da nikakve privilegije nisu moguće.

– Nema selektivnog postupka u ovršnim postupcima, djelatnice koje rade na tome do samog kraja ne znaju ime dužnika, nego samo dugovanje i šifru, kako bi se izbjegla mogućnost da bilo tko unutar tvrtke može vršiti selekciju među dužnicima – tvrdi direktor Rogoz.

No brojka od 2.318 lani provedenih ovršnih postupaka na ukupno 43.000 korisnika, ionako govori sama za sebe – građani su svjesni da plaćanje računa ne mogu izbjeći, pa ovrha ostaje opcija samo za one koji ionako više nemaju što izgubiti.