U Knjižnici održan stručni skup o čitanju i čitalačkoj pismenosti

“Čitanje i čitalačka pismenost” bili su tema stručnog skupa koji je danas održan u Ilirskoj dvorani Gradske knjižnice “Ivan Goran Kovačić”. Skup je organiziralo Županijsko stručno vijeće nastavnika hrvatskoga jezika u osnovnim i srednjim školama Karlovačke županije, u suradnji s Matičnom službom knjižnice i Hrvatskim čitateljskim društvom.

Možemo li i kako poboljšati čitalačku pismenost djece i mladih? Dati odgovor na ovo pitanje bio je cilj stručnog skupa koji je održan u karlovačkoj gradskoj knjižnici, a bio je namijenjen učiteljima i nastavnicima hrvatskog jezika, kao i školskim knjižničarima.

Skup je organiziran upravo kako bi onima čija je zadaća učiti djecu književnosti pomogao motivirati djecu za čitanje i stvoriti kod njih ljubav prema knjizi od malih nogu, što danas, u vrijeme novih tehnologija, nije lak zadatak, kaže Matilda Marković iz Županijskog stručnog vijeća nastavnika hrvatskog jezika.

Osim okruglog stola, održana su i predavanja na teme “Problemi s (ne)razumijevanjem književnih i neknjiževnih tekstova i strategije čitanja” te “Kako je moguća nemoguća misija – motivacija mladih za čitanje”. Jedan od problema na koji je skrenuta pozornost je zastarjeli obrazovni sustav, o čemu je govorio Danko Plevnik. Naime, u svojoj knjizi „Tolle lege – Za slobodu čitanja” Plevnik ističe upravo poruku da bi bit obrazovanja trebala biti usaditi radost čitanja, umjesto da učenicima literatura bude muka. Za to nam trebaju nam knjige koje su važne i privlačne mladima, dok teret kulturne povijesti treba pripasti institucijama, zaključuje Plevnik.