Dani draganića

WRC Croatia Rally – više od sportskog natjecanja – cilj je predstaviti Hrvatsku u najljepšem svjetlu

WRC Croatia Rally mnogo je više od sportskog natjecanja. Svi koji sudjelujemo u njegovoj organizaciji, vođeni strašću, predani smo idejama i ciljevima koji prerastaju samu popularizaciju autosporta. Želimo usmjeriti pažnju na Hrvatsku. Stvoriti nove kontakte i partnerstva, omogućiti predstavljanje Hrvatske svijetu u najljepšem svjetlu, koje naša predivna zemlja zaslužuje, rekao je Daniel Šaškin, predsjednik Organizacijskog odbora WRC Croatia Rallyja na brifingu za novinare o socio-ekonomskom utjecaju Svjetske automobilističe utrke na države organizatore.

Znanstvenici Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu na brifingu su predstavili rezultate Studije utjecaja WRC Vodafone Portugal Rally 2019 na imidž destinacije, turističku ekonomiju i okoliš, koja je rađena nakon posljednje sezone s gledateljima i prije pandemije. Studija koju su proveli znanstvenici Centra za istraživanja, razvoj i inovacije u turizmu, Sveučilišta Algarve, analizira utjecaj na imidž destinacije, utjecaj na okoliš te ekonomske učinke (sociodemografski profil gledatelja, njihovo mišljenje o organizaciji događanja, kao i procjenu direktnih i indirektnih učinaka).

Najavivši početak istraživanja i rada na hrvatskoj studiji utjecaja prof. dr. Oliver Kesar s katedre za turizam Ekonomskog fakulteta u Zagrebu je u svom izlaganju rekao:

Nedvojbeno je da su sportske mega manifestacije idealno sredstvo za izgradnju nacionalnog identiteta, stvaranje prepoznatljivog imidža i promociju turističkih destinacija. WRC natjecanja su vrlo popularna i medijski snažno popraćena diljem svijeta što ih svrstava u skupinu vrlo utjecajnih manifestacija koje na direktnoj i indirektnoj osnovi generiraju zapažene socio-ekonomske učinke na destinacije u kojima se one odvijaju. U ekonomskom smislu to se ponajprije prepoznaje u značajnom dotoku novca u obliku izravne potrošnje sudionika i investicija od strane organizatora i domaćina, ali isto tako treba uzeti u obzir i indirektne gospodarske aktivnosti kao što su osnaživanje lanaca dodane vrijednosti, stvorena nova radna mjesta i izdašna medijska prava. U društvenom kontekstu sportske mega manifestacije su prije svega sredstvo zabave i druženja među ljudima, ali i izvor ponosa lokalnih zajednica koje su u stanju biti domaćini tako velikim natjecanjima, rekao je Kesar.

WRC U HRVATSKOJ

Podsjetimo, WRC Croatia Rally bit će održan od 21. do 24. travnja na 20 atraktivnih brzinskih ispita kroz pet hrvatskih županija – Zagrebačku, Karlovačku, Krapinsko-zagorsku, Primorsko-goransku i Varaždinsku, a ceremonijalni start i cilj te park vozača nalazit će se u Zagrebu. Ove se godine očekuje i rekordan broj gledatelja na nekom od sportskih događanja u zemlji ikada. Naime, prema predviđanjima organizatora u posebnim fan zonama i uz stazu natjecanje će pratiti više od 350 tisuća ljudi, čiji se dolazak očekuje iz zemalja Europe pa i mnogih zemalja svijeta. Na natjecanju u travnju obožavatelji oktanskih atrakcija moći će vidjeti i revolucionarnu novu generaciju hibridnih Rally1 vozila, prvi put predstavljena početkom sezone.

O WRC-u  

WRC (World Rally Championship) najpopularnije je automobilističko natjecanje u svijetu uz F1 kojega redovito prati preko 250 TV postaja i oko 836 milijuna ljudi u cijelom svijetu.

Hrvatska je, nakon dugogodišnjih nadmetanja s puno bogatijim državama, u 2021. prvi put dobila priliku organizirati jednu etapu svjetskog prvenstva koja se održala u travnju u Zagrebu i okolici pod nazivom WRC Croatia Rally.