Zakon o sigurnosti prometa na udaru kritika zbog uloge liječnika

Izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama dočekane su na nož u saborskoj oporbi jer je svima trn u oku članak koji propisuje obavezu liječnika da policiji prijavi promjenu stanja pacijenta, odnosno da su mu ugrožene vozačke sposobnosti. Postat će špijuni, prekšit će liječničku tajnu – samo su neke od kritika iz redova opozicije, dok vladajući tvrde – takva odredba postoji i sada.

Nije državni tajnik iz MUP-a Žarko Katić ni predstavio konačne izmjene Zakona, a već su se naredali kritičari oko spornog članka 37 koji se tiče obaveze liječnika i oduzimanja vozačke dozvole.

-Jedan od glavnih nedostataka ovog Zakona jest da će liječnici morati postati špijuni i morat će postati dio suradničke mreže i dolaziti u koliziji s ostalim svojim pozivom, a to je liječnička tajna, kazao je MOST-ovac Zvonimir Troskot.

-Ovim Zakonom mi ćemo prekršiti Zakon o zaštiti prava pacijenata. Naime, vama obiteljski liječnici ne mogu odavati povjerljive podatke o svojim pacijentima, nadovezao se Dario Zurovec iz Fokusa

-Predlagatelj ovog Zakona je još jednom dokazao da vladajuća svita uopće ne mišljenje struke, liječničkih udruga, udruga pacijenata i oporbe, mišljenje je SDP-ovke Andreje Marić.

Nastavili su u tonu razaranja odnosa između liječnika i pacijenta, diskriminacije zbog domova zdravlja i privatnih poliklinika, a Miroslav Škoro iz Kluba Za pravednu Hrvatsku i Davor Dretar iz Domovinskog pokreta problematiziraju još dvije komponente tog članka.

-Mislim da je problem taj što ste uveli kazne za liječnike od 5.000 do 10.000 kuna i samim tim otvorili švedski stol za osiguravajuće kuće, a pritom nemate ono što je nužno, a to je statistički podatak koliko je nesreća uzrokovano konzumacijom lijeka.

-U Hrvatskoj imamo brojnu braniteljsku populaciju koja zbog PTSP-a prima određene farmakoterapije koje bi potencijalno liječnike obiteljske medicine mogle navesti u smjeru da toj osobi oduzme vozačku dozvolu.

Da nisu u pravu, poručio im je HDZ-ovac Mario Kapulica.

-Ako imaš šećernu bolest i možeš biti pilot i upravljati zrakoplovom uz redovite kontrole i preglede, onda sigurno možeš sjesti i za upravljač osobnog automobila. Tako da te tvrdnje nisu točne. Ne znam tko bi bio za to da se onome tko je nesposoban za upravljanje vozilom to ipak dopusti, s nadom da se neće ništa dogoditi.

Da bi potom državni tajnik Katić objasnio da je i po postojećem zakonu svi liječnici, pa i privatni, imaju obavezu dostavljati MUP-u obavijesti o promjeni zdravstvenog stanja i da su se potom vozači upućivali na izvanredni zdravstveni pregled.

-Ova izmjena je predložena kako bi se izbjeglo slanje vozača na obavljanje izvanrednog zdravstvenog pregleda zbog privremenog zdravstvenog stanja u kraćem trajanju, a koje može najdulje biti do šest mjeseci. Nikakva nova obaveza nije uvedena liječnicima.

Kao osnovni razlog izmjena Zakona naveo je tehnički i tehnološki razvoj, a glavni cilj – smanjivanje broja prometnih nesreća. Oporba tvrdi da se ovakvim Zakonom prometne nesreće neće prorijediti, ali i da Zakon uopće ne prati tehnološke trendove.