KABA

IDIZ-ovo istraživanje: Učitelji i nastavnici uživaju u svom radu, a svoj društveni status doživljavaju nepovoljnim

Istraživanje s 3634 učiteljica/a i nastavnica/ka iz 159 osnovnih i srednjih škola ukazuje snažno na potrebu osvješćivanja složenosti rada učitelja te podizanja njihovog društvenog statusa.

Zaključio je to Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, objavivši danas, u povodu Svjetskog dana učitelja, analitičko izvješće „Nemamo tri mjeseca godišnjeg – Perspektive učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola o radu u školi i društvenom statusu u Republici Hrvatskoj“.

Nastalo je temeljem rezultata znanstvenog projekta „Promjene u organizaciji procesa odgoja i obrazovanja uzrokovane COVID-19 pandemijom“ kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost, a istraživanje je provedeno kroz dvije školske godine 2020./21. i 2021./22.

– U njihovom se radu izvori stresa prije svega odnose na administrativne obveze koje imaju te na odgovornost koju osjećaju za svoje učenike. Na osnovnoškolskoj razini suradnja s roditeljima za dio učitelja predstavlja značajan izvor stresa. Ekonomska neizvjesnost glavni je izvor zabrinutosti učitelja i nastavnika. Sudionici istraživanja smatraju da je društveni status njihove profesije trenutno izrazito nizak i dodatno ugrožen. Istog su mišljenja i njihovi učenici. Nizak društveni status učiteljske profesije predstavlja ozbiljan izazov za Hrvatsku jer će se i dalje negativno odražavati na one koji trenutno rade u sustavu odgoja i obrazovanja, ali i za privlačenje kompetentnih mladih ljudi za rad u školi, navodi se u zaključku.