KABA

Svjetski dan učitelja: Karlovačke učiteljice ispričale izazove i andegdote iz škole

Svjetski je dan učitelja. Kažu kako je rad učitelja jedan je od najvažnijih u razvoju društva. Razgovarali smo tako s dvije učiteljice koje imaju puno radnog iskustva i nama su otkrile koji su danas najveći izazovi za učitelje.

Punih 26 godina Jasmina Štefan radi kao učiteljica, njeno je radno mjesto u Osnovnoj školi Mahično. Smatra kako učitelj nije samo osoba koja prenosi znanje, već puno više od toga.

– Učitelj je profesionalac, empatičar, onaj drugi roditelj koji sluša djecu u školi, on je profesionalac u smislu da gleda, osluškuje, pomaže, uči, nadopunjuje ono što djeci treba u svakodnevnom radu. Između ostaloga je prijatelj, kolega ostalim učiteljima u školi.

U 21. stoljeću mnogo je izazova u odgoju djece, pa stoga i mnogo izazova za učitelje.

– Ljudi s kojima radimo nekad i danas više nisu isti, tu su nove metode poučavanja, novi pristupi učenicima, u smislu odgoja, nove metode u smislu vrednovanja, planiranja. Učimo cijeli život i sada učimo više nego kada smo bili studenti.

Da je puno izazova pred učiteljima danas slaže se i Dubravka Kralj koja u OŠ Turanj radi već 34 godine.

– Osim što se treba pripremiti na cjeloživotno učenje, treba imati puno strpljenja, naučiti se surađivati s roditeljima, rješavati sve moguće probleme na jedan miran način, suočavati se sa izazovima današnjih roditeljskih problema koji se prenose i na školske obaveze i na život djece svakodnevno.

Ovaj posao nikada joj nije dosadio, priznaje učiteljica Jasmina.

– Zbilja volim svoj posao i često kažem: Idem se odmorit na posao. Zato što djeca liječe, oni koji rade s djecom znaju da kad uđeš u razred sve one brige ostaju iza kvake. Prema tome, užitak je raditi, rekla je Jasmina Štefan.

A užitak je raditi s djecom jer su njihovi biseri neprocjenjivi i mnogo je anegdota koje učiteljice pamte. Dubravka nam je ispričala jednu takvu.

– Učili smo slova, učili smo čitati. U prvom razredu kad se uči čitati učimo ih da prate ono što čitaju, da ne gledaju okolo, da budu koncentrirani na tekst. Ja sam rekla dječaku Niki da trebamo paziti da gledamo u knjigu, da ne gledamo okolo, pa čak niti u učiteljicu. Kažem ja: Evo, piše li učiteljici što na čelu, on kaže: Ne piše ništa, ali imate neke crte.