• March 31, 2023
  • Andriana Baćurin
  • 0

Ivan Poljak mladi je suvozač Rallyja koji dolazi iz Zaprešića. Za sve je kriva 2016. godina kad se posve zaljubio u ovu disciplinu gdje je s braćom Škalić i nekoliko prijatelja otišao na 1. Rally na kojem je ikad bio u sklopu 1. WRC-a u Monte Carlu. Prije toga nije imao nikakvih iskustva i u stvarno kratkom roku, stigao je na svjetsku scenu. Otkrio nam je koja je njegova funkcija kao suvozača tijekom utrke.

– Osim onoga što se vidi na televiziji da mi tu nešto sa strane čitamo zavoje koje mnogi ljudi baš ne razumiju, naša funkcija je zapravo brinuti o autu kao što su pritisci u gumama za vrijeme Rallyja dok nismo u servisu u onom spektru gdje je auto najspremniji i najbrži. Dakle, da su gume na određenoj temperaturi. S druge strane imamo jako puno bilješki vezane same za taj brzinac je mi zapisujemo ono što nama vozač kaže, rekao je Ivan Poljak, suvozač Rallyja.

Potrebno je puno iskustva kako bi suvozač mogao u pravom trenutku izustiti ispravne riječi svom vozaču. Povezanost, razumijevanje i osjećaji bitni su kod svakog izlaska na stazu jer samo idealnom simbiozom mogu se stvoriti dobri preduvjeti za realizaciju zacrtanih ciljeva.

– Prvi put sam bio suvozač prijatelju i to smo krenuli kao predvozači na Rallyju u Kumrovcu. To je bilo, zapravo, jako zanimljivo iskustvo. U tom trenutku nisam bio svjestan koliko se toga krije iza – od organizacije do realizacije. To je nama samo bila zezancija i velika želja da probamo.  Našli smo se u tome i tada je to bilo samo čitanje zavoja i nekakvo pokušavanje, odnosno, navođenje kroz Rally jer kao predvozači nije toliko bitno da smo u svojoj minuti na određenoj vremenskoj kontroli. Kao suvozač, relativno si slobodan dok u natjecanju, za svaku minutu kašnjenja, ovisno o kontroli, tu dobiješ 10 sekundi ili 1 minutu penalizacije koja se dodaje na tvoje vrijeme, objasnio je Poljak.

U privatne svrhe vozi automobil marke Renault Clio dok suvozi u Ford Fiesti Rally 4. I prošle je godine sudjelovao na Quatro River Rallyu, a za karlovačke ceste navodi da su mu idealne. Pozitivno je iznenađen s odabirom cesta. Opisao nam je i svog vozača Željka Magličića.

– Željko je zapravo jako jednostavn i jako djetinjast koliko god se to ne čini. Vjerojatno puno ljudi misli da smo u automobilu napeti i stresni no nama je unutra čista zabava. Čari Rallyja je da nemaš strah i spreman si da će se nešto loše dogoditi, tvrdi Poljak.

Ove godine Ivan i Željko nastupaju s istim automobilom samo što ovaj put imaju malo veće kočnice i malo veće kotače. Posljednji nastup bio im je u Opatiji i sada im je cilj da budu barem u top 4.

– Smatram da je jako dobar odaziv s obzirom da nam ovdje dolaze i dečki koji voze WRC 2 što je jako pohvalno. Sadašnji i budući talenti WRC-a 2 sigurno su voljni ostvariti velike rezultate, izjavio je Poljak.

Drago mu je da ima dosta novih domaćih posada i što su se pojavila nova lica na Rally sceni. Godine 2021. sudjelovao je u organizaciji WRC-a, a danas je on taj kad drugi navijaju za njega. Kao glavnog konkurenta ističe Jana Medveda. Ono što je kod Ivana zanimljivo jest što je ovom sportu posvećen i u poslovnom smislu s obzirom da radi u Toyoti u Njemačkoj. Također, radi i kao mehaničar na Rally 2 autu na prvenstvu Njemačke već zadnje dvije sezone. Uživa od 0 do 24 i ljubav koju je nama prikazao kroz kratak razgovor u Novigradu na Dobri, zadivljujuća je i inspirativna.