Iz tiska je izašao Fašnički ričet! Godišnjak koji na zabavan i satiričan način obrađuje aktualne društveno-političke teme i njihove nositelje. Zadatak maškara je ukazivanje na probleme na vrlo slobodouman način, onako kako to prema običajima i treba biti. Taj posao odlično radi i ekipa Fašničkog ričeta, njegujući tako stoljetnu karlovačku tradiciju.
-Fašnički ričet je star preko 100 godina. Počeo je izlaziti još krajem 19. stoljeća, a tradicija je trajala do Prvog svjetskog rata, nakon toga je jedno kraće vrijeme izlazio u Kraljevini Jugoslaviji. Kasnije, jedno kraće vrijeme izlazio je u Karlovačkom tjedniku 70-ih godina, a nakon Domovinskog rata se opet pojavio kao glasilo Turističke zajednice te naposljetku u časopisu Kameleon. Sada smo nas par entuzijasta ponovno pokrenuli ričet, izjavio je Neven Cetinjanin, suautor Fašničkog ričeta i jedan od Karlonačelnika.
Karlonačelnici, kako sami sebe nazivaju, naglašavaju kako je Karlovac neiscrpan bazen ideja za ričet.
-Karlonačelnik grada Karlovca je iznad svega. To je uber, vrh svega, to je kao da si Habsburški nadvojvoda. To je titula koju smo si sami nadjenuli i izmislili je.
Još samo danas je Neven Karlonačelnik, već sutra se vraća svom uobičajenom zanimanju.
-U većini mjesta u Hrvatskoj u vrijeme Fašnika kada se predaje vlast onda je to neka vrsta ključa, ali mi u Karlovcu imamo službeni simbol vlasti, a to je lanac gradonačelnika. Neven i ja smo pred nekoliko godina napravili odličnu repliku koju nosimo na dane kada smo Karlonačelnici, rekao nam je Matej Blažić, suautor Fašničkog ričeta i jedan od Karlonačelnika.
Ričet je uspio poneke i naljutiti, ali jedan od Karlonačelnika kaže kako je to ustvari dobro, jer ipak ričet je tu da opominje.
-Naš grb se sastoji od jednog kotla nad kojim dvije sirene kuhaju ričet, a ispod je latinska izreka koja upućuje da je zadaća komedije smijehom ispraviti društvene nepravde i negativnosti. Većina nije uvrijeđena, dapače čuo sam da nas naši kolege sa Strossmayerova trga dive, neki otvoreno drugi malo manje, i gradonačelnik i oponenti su zadovoljni, no opet čuo sam da smo neke i naljutili, što je zaista dobro. Ipak je ričet tu da opominje, dodajo je Neven za kraj.
Galvno oružje naših Karlonačelnika su Photoshop, umjetna inteligencija i 3D, a ključno je paziti na izgled, stil i jezgrovitost da biste dobili uspješan ričet.
Cijeli razgovor s našim Karlonačelnicima možete pogledati u emisiji Gost dana.