
U posljednje vrijeme često čujemo za negativan trend zatvaranja područnih škola, međutim Ozaljsko područje vješto se odupire ovim negativnim kretnjama. Njihovih šest područnih škola uspješno opstaje.
-Mali Erjavec najveća je naša područna škola s 35 učenika s tri razredna odjela. Ona okuplja dosta susjednih sela, pa je zato najveća. Ne vjerujem da će se naše škole gasiti jer uvijek stasaju prvi razredi i nadam se da će još neko vrijeme opstati sve naše škole. Postoji tendencija za širenjem matične škole Slave Raškaj s dodatnim učionicama i vjerujem da će ljudi htjeti upisivati djecu u veću školu, pa možda to u budućnosti bude razlog zatvaranja neke od škola. Što se tiče demografske perspektive tu problema nemamo, rekla nam je Gordana Basar, ravnateljica Osnovne škole Slava Raškaj.

Nakon Malog Erjavca, po starosti je sljedeća škola u Vivodini koja je 2020. proslavila 100. obljetnicu. Zatim slijede Trg i Podbrežje u samo godinu dana razlike, zatim Vrhovac te naposljetku škola u Zorkovcu je najmlađa.
-Mi ovdje funkcioniramo kao obitelj. Malo nas je i imamo odličnu suradnju s roditeljima i lokalnom zajednicom zato i funkcioniramo odlično. Prednost male škole je što se svakom učeniku možete posvetiti individualno, u velikim razreda to je ipak teže, Mirjana Petrunić, učiteljica i voditeljica PŠ Mali Erjavec.

Učiteljica Mirjana je napisala monografiju povodom 110. rođendana škole te kako ističe posebno joj je drago što je to radila u suradnji s bivšim učenikom, danas povjesničarem, Željkom Jurišom. Program je vodila također bivša Mirjanina učenica, danas glumica, Ana Maria Štefanac.
Osnovnoškolci iz Malog Erjavca pripremili su predstavu iz popularne dječje lektire, “Družba Pere Kvržice”, a kako kažu vježbali su tri mjeseca.
-Volim manju sredinu jer nema puno učenika jer me nitko od starijih ne maltretira. Uzbuđen sam što ću uskoro ići u novu školu gdje ću sigurno upoznati još prijatelja, rekao nam je Matija Grčić, 3. razred.

-Volim ići u školu, a posebno volim naše veliko igralište, rekao nam je Rafael Cvitak, 2. razred.

-Volim naše veliko igralište na kome se zabavljamo i puno prostora. Škola mi je jako blizu kuće i to mi je super, dodala je Mia Žugac, 3. razred.

Na pitanje kako škole toliko opstaju, ravnateljica Gordana nam je otkrila tajnu.
-Ovo je jedan veliki, lijepi primjer zajedništva u maloj lokalnoj sredini. Ovdje ljudi poštivaju i drže do institucija poput škole, crkve i općenito javnih ustanova. Česte su zajedničke akcije i donacije. Djecu upisuju u lokalnu školu, a ne u matičnu nauštrb matične, dodala je ravnateljica za kraj.