Osnovna škola Barilović pri kraju je svog Erasmus projekta „Think globally, act locally“, započetog u studenom 2022. godine. Do 01. studenog i službenog završetka projekta predstoji im još jedno predavanje, a uz pomoć partnera u projektu, odnosno škola iz Poljske i Austrije, osvrnuli su se na dosadašnje aktivnosti i rezultate.
–Bila sam u Poljskoj, a ujedno sam doživjela prvi let avionom. To je za mene bilo jako posebno, a projekt mi je omogućio puno toga. Poboljšala sam svoj engleski jezik i upoznala neke nove prijatelje. Pričali smo o prirodi i kako da zaštitimo naš planet, a otada sam puno toga promijenila u svom životu i navikama, rekla je učenica osmog razreda Ana Bosiljevac.

Učenica Bosiljevac preporučila je i drugim učenicima da se odvaže na slična Erasmus putovanja kada im se ukaže mogućnost. Više detalja o projektu podijelili su i učitelji škole.
–Prošli tjedan smo ugostili naše partnere iz Austrije i Poljske, a ovo je bila završna mobilnost od ukupno šest. Napravili smo analizu i sintezu svega što smo proveli kroz ove dvije godine. Naime, projekt je počeo u studenom 2022. godine i traje do 01. studenog ove godine. Predstoji nam još jedna aktivnost prije službenog završetka u kojoj čemo se pozabaviti proučavanjem inicijative Novog europskog Bauhausa. Upravo zbog toga smo i pozvali goste u našu školu koji će nam predstaviti tu inicijativu. Nakon službenog završetka projekta i svih aktivnosti s učenicima slijede objave različitih priručnika i završnih izvješća, tako da ima posla i nakon završetka, rekla je učiteljica engleskog jezika i koordinatorica projekta Petra Poljak.

Nakon službenog završetka projekta slijede objave različitih priručnika i završnih izvješća, dodala je Poljak. Istaknula je kako je suradnja sa stranim školama bila izvrsna. Predavanje o Novom europskom Bauhausu posljednja je aktivnosti projekta „Think globally, act locally“.
–Taj novi europski Bauhaus je inicijativa koja pokušava udružiti samoodrživi način izgradnje, estetiku i namjenu svim ljudima u zajednici, što je sjajna ideja. Što to zapravo znači više će objasniti predavačica i arhitektica Anamarija Živčić Rodak.
Osnovna škola Barilović također je dovršila projekt za učitelje SMILE. Tijekom projekta sedmero učitelja putovalo je u europske zemlje, a završna mobilnost bila je u Valenciji.
–Imali smo učitelje koji su putovali u Portugal, a tri učiteljice su putovale u Španjolsku, Švedsku i Grčku gdje su sudjelovale na tečajevima usavršavanja i digitalnih alata s obzirom da je tema našeg projekta bila upravo korištenje digitalnih alata i uključivanje istih u nastavu. Druga tema bila je održivi razvoj. Kada su se učiteljice vratile u školu, širile su stečeno znanje kroz radionice koje su održavale na Učiteljskim vijećima. To nam je omogućilo razvoj ostalih projekata i usavršavanje nastave. Kada se sveukupno zbroji, kroz radionice je prošlo 90 sudionika, a primjetno je unapređenje nastave jer smo stvarno puno naučili dijeleći znanja i iskustva. Svatko od nas je donio nešto od kulture koju je upoznao na posjećenim destinacijama, što je onda dovelo do većeg interesa za sudjelovanjem u Erasmus projektima, rekla je vjeroučiteljica u OŠ Barilović Brigita Gojak.

Sve što su učitelji naučili poslužit će za osmišljavanje nastave u tekućoj školskoj godini, istaknula je Gojak. Dodala je kako im je školski kurikulum bogatiji za puno više aktivnosti jer su dobili različite ideje za unapređenjem nastave koje se sviđaju učenicima.
–Primjetili smo kako su učenici motiviraniji jer je nastava zanimljivija. Nema suhoparnog načina predavanja gdje učitelj stane i predaje, već su oni više uključeni u samo usvajanje znanja, što ih motivira za učenje za život. Škola za život uklopila se u Erasmus projekte.
Zahvaljujući stečenoj Erasmus akreditaciji OŠ Barilović planira nastaviti sudjelovati u Erasmus projektima koji učenicima i učiteljima pružaju nezaboravna iskustva. Stečena znanja zasigurno će im ubuduće koristiti, a svojim aktivnostima mogu potaknuti i druge škole da se odvaže na sudjelovanje u sličnim projektima.

