• January 20, 2022
  • Anamarija Radočaj
  • 0

Početkom drugog polugodišta u klupe su se vratili svi učenici karlovačkih osnovnih škola zajedno sa pomoćnicima u nastavi koji i u ovoj školskoj godini pružaju podršku učenicima s teškoćama u razvoju.U projekt koji je s provedbom započeo krajem kolovoza 2021. i traje 12 mjeseci, uključeno je 75 učenika s teškoćama u razvoju koji su sukladno Pravilniku o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima ostvarili to pravo u svih 11 školskih ustanova kojima je Grad osnivač. Kako bi se učenicima s teškoćama u razvoju omogućilo inkluzivno obrazovanje koje je primjereno njihovim individualnim potrebama i mogućnostima u sredini u kojoj žive, zaposleno je 49 pomoćnika u nastavi koji svoju podršku pružaju učenicima individualno ili u skupinama dva ili više učenika.

-Prije početka rada s učenicima i ulaska u školske klupe, oni koji do tada nisu imali iskustvo rada pomoćnika u nastavi obavezni su završiti propisanu 20-satnu edukaciju. Tijekom edukacije budući pomoćnici u nastavi se upoznaju sa pravima učenika s teškoćama i  osnovnim načelima obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju (s naglaskom na inkluzivno obrazovanje), karakteristikama učenika s teškoćama u razvoju, načinima pružanja pomoći i u odgojno-obrazovnom procesu i razvojem socijalnih vještina, kao i načinima suradnje s učiteljima, nastavnicima, stručnim timom škole, ali i roditeljima te drugim učenicima. Početkom rujna 2021. organiziranja je edukacija za 7 odabranih kandidata za pomoćnike u nastavi i istu je već drugu godinu za redom provela karlovačka Udruga za inkluziju i promicanje kvalitete života djece i mladeži s teškoćama Frendofon. Kada se ukaže potreba za edukacijom novih pomoćnika u nastavi, edukaciju provode stručni suradnici Stručnih službi škola, a od početka školske godine 2021.-2022. educirali su 7 pomoćnika u nastavi, izvijestili su iz Grada.

Za plaće pomoćnika je Grad Kralovac u ovoj školskoj godini kroz projekt „ŠKOLA ZA SVE uz pomoćnike u nastavi IV“ osigurao 2.219.184,60 kuna. Od toga, 1.809.806,91 kuna je bespovratnih sredstava iz Europskog socijalnog fonda, dok Grad iz proračuna izdvaja 15% odnosno 319.377,69 kuna.

-Važnost provedbe ovog projekta je višestruka. Poticanjem inkluzivnog, uključivog obrazovanja kroz rad pomoćnika u nastavi izjednačavaju se mogućnosti svih učenika na jednako dostupno i njima primjereno obrazovanje, ali se i doprinosi smanjenju stigmatizacije i diskriminacije djece s teškoćama i osoba s invaliditetom te potiču pozitivne promjene stavova pojedinaca i društva u cjelini.